Automobilky s obavami vyhlížejí, jestli a jak moc firmy letos omezí nákupy nových aut. Podle exkluzivního průzkumu magazínu Flotila ale velká část firem plánuje do autoparků investovat podle původních plánů.

Evropský průzkum společnosti Nexus mapoval očekávání firem i samotných dodavatelů v době spojené s omezeními kvůli pandemii způsobené onemocněním COVID-19. Výsledky ukázaly, že výrobci jsou mnohem ostražitější než samotné firmy.

Jak to vidí české firmy?

„Obnova vozového parku je dána interními pravidly a ty v tuto chvíli neplánujeme měnit, ani omezovat. Obnova vozového parku v letošním roce tak bude záviset především na obnovených výrobních kapacitách Škoda Auto.“
Tomáš Kubík, Penny Market ČR

„Na obnově našeho fleetu se nic nemění. Před čtrnácti dny jsme vyhodnotili výběrové řízení na dodavatele vozů, takže na další tři roky budeme mít místo vozů Opel Vivaro dodávky Renault Trafic. V současnosti probíhá výběrové řízení na dodavatele operativního leasingu. Pevně věříme, že celá situace se brzy vrátí do normálu a my budeme provozovat rozsah prací jako dříve. V každém případě nemůžeme dovolit, aby náš vozový park technicky zaostal a proto se k obměně fleetu stavíme naprosto zodpovědně.“
František Ošlejšek, TSG, s.r.o.

„Obnovu vozů momentálně odsunujeme.“
Kateřina Sedláková, STAHLGRUBER CZ s.r.o.

„Zatím jsme jen krátkodobě prodloužili nájemní smlouvy některých vozidel, která měla být vrácena v tomto koronavirovém období a současně i převzetí nových vozidel.“
Petr Peikl, Veolia Energie ČR, a.s.

„V současné době naše nevyužité vozy zkouším nabídnout za cenu leasingu neziskovému sektoru k užívání. Nové vozy nás budou čekat až příští rok v březnu, tak bude hlavně záležet na vývoji trhu. Jelikož jsme již před pandemií Covid-19 firmu plně převáděli na digitalizaci všeho, co jde, tak věříme, že tento ,,náskok´´ podpořený řadou opatření v době karantény nám pomůže odstartovat v oblasti online-marketingu z předních pozic.“
Petr Bašta, Mediatel

„U nás zůstává obnova vozového parku beze změn. Tato takzvaná (ovšem čísly nepodložená) „epidemie“ krom určitých hygienických opatření zatím nemá na chod naší společnost výraznější vliv. Takže mi jedeme dál podle plánu.“
Jaroslav Emmer, EGE

„Ano, šlápli jsme na brzdu hned s výskytem koronaviru a zatím vyčkáváme. Myslím, že nás čekají zlé časy a možná i způsob financování automobilů bude velké téma. Všechno bude záležet na tom, jak vůbec bude vypadat svět a ekonomika po epidemii a jak se s ní budeme umět vypořádat… Zatím je příliš brzo hodnotit a naše vedení dělá maximum, abychom to zvládli jak ekonomicky, tak hlavně i ve zdraví.“
Tomáš Kohout, SYNTHOS

„V důsledku koronaviru a propadu cen ropy a plynu jsme museli zrušit plánovanou obnovu aut v tomto roce. Co se týče způsobu financování, chtěli jsme přejit při nákupu aut pro obchodní úsek na operativní leasing. Tuto změnu financování plánujeme provést, jakmile nám to ekonomická situace dovolí.“
Richard Červenka, MND

„V obnově vozového parku pokračujeme podle plánu a za stejných podmínek, tedy pořizujeme nová vozidla a hradíme ze svých finančních zdrojů. Jediné, co se změnilo ohledně nových vozidel v této době, jsou pro nás delší dodací lhůty z důvodu odstávek automobilek. Auta, která jsme měli v plánu do obnovy na první pololetí, jsou tedy objednaná a na další období je předčasné se vyjadřovat.“
Roman Gulak, SIKO KOUPELNY & KUCHYNĚ

„U nás v důsledku koronaviru došlo k zastavení obnovy vozového parku. I tak se nám podařilo navýšit náš vozový park o 6 kusů CNG vozidel a prozatím strategii nehodláme měnit. Jediné, co nevíme, kdy budeme opět pokračovat v modernizaci vozového parku. Myslím, že letos to již asi nebude…“
Martin Piskora, Yusen Logistics (Czech) s.r.o.