Na trh vstupuje nová generace Hyundai i10. Manažerská i40 končí bez nástupce!

V době, kdy většina značek segment miniaut opouští nebo tyto modely elektrifikuje, přichvátala automobilka Hyundai s novou generací modelu i10. A to pouze s benzinovými motory. Naopak opouští segment střední třídy – model i40 skončí bez náhrady.

Nová generace i10 vstupuje na trh se zaváděcí cenovkou 219 990 Kč a bude nadále podporovat prodeje značky zejména na evropském kontinentu, kde se tomuto modelu nebývale daří. Nabízí se otázka, proč tento model dorazil pouze s benzinovými motory a zda-li nedorazí i jeho elektrická varianta. Nicméně s tou se podle slov generální ředitel českého zastoupení značky Hyundai Martina Saitze nepočítá. Důvodem je vysoká pořizovací cena elektrických vozidel, kterou by v segmentu miniaut málokdo investoval.
Hyundai i10 je na českém trhu k dispozici s tříválcem 1.0 MPi o výkonu 49 kW a čtyřválcem 1.2 MPi o výkonu 62 kW. Základ tvoří pětistupňová manuální převodovka, za příplatek je dostupná pětistupňová robotizovaná automatická převodovka. Nová generace zaujme moderní výbavou i svou prostorností, což potvrdilo i naše první setkání s vozem, kdy se dozadu poměrně komfortně usadí i člověk větší, než 180 cm a ještě mu zbývá nějaká ta rezerva před koleny. Zájemci o svižnější svezení, anebo efektnější vzhled se mohou těšit i na variantu N Line, která bude k dispozici od léta tohoto roku. Ta kromě obligátních úprav na exteriéru nabídne i motor 1.0 Turbo GDi s výkonem 74 kW. Alternativou bude již zmíněný čtyřválec 1.2 MPi s výkonem 62 kW.

Rozloučení s i40

Během bilanční tiskové konference Martin Saitz potvrdil i to, že manažerský model střední třídy i40 skončí bez nástupce. Aktuálně je v nabídce již pouze varianta kombi s jediným motorem 1.6 CRDi a to pouze do vyprodání zásob skladových vozů. Jako nástupce by se nabízel aktuální model Sonata, se kterým se ale bohužel pro evropský trh nepočítá.
Kdo chce zkrátka zůstat u značky Hyundai a míří do vyšších segmentů, musí se spolehnout na vozy SUV. Ostatně takový model Santa Fe, který prošel nedávno i naším redakčním testem se k tomu přímo nabízí.

SOUVISEJÍCÍ:

Nové Mondeo bude příští rok. S listovým perem na zadní nápravě?

Čas tradičních výrobců aut skončil, hrozí šéf VW
Bude se v Česku vyrábět elektromobil? Elektrická Kona v Nošovicích zatím nepotvrzena