Test Audi S7 Sportback: Špatné jméno pro skvělý vůz

Méně výkonné, ale více rodinné. Audi S7 Sportback přišlo o dva válce a sto koní. Je to tragédie?

 

Model S7 přišel v letos představené podobě o dva válce a 100 koňských sil. Místo dřívějšího benzinového čtyřlitrového osmiválce o výkonu 450 koní, který poháněl i model S6, je dnes pod kapotou třílitrový dieselový šestiválec o výkonu 349 koní. A to nemluvíme o tom, že ještě dříve modely S používaly motor V10 o objemu 5,2 litru. Někde se to snižování emisí prostě projevit musí…

Čtěte také: Nová Octavia odhalena: Čtyři druhy pohonu, poprvé vyhřívaný volant. A cena?

Samotný dieselový motor je ale skvělý, určitě patří mezi nejlepší agregáty svého druhu. Je silný, má zátah od nízkých otáček, kultivovaný projev a díky mild-hybridní soustavě umí být i vcelku úsporný. Ze zdvihového objemu 2967 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 257 kW (349 k) a maximální točivý moment 700 Nm. Jeho hmotnost je pouhých 190 kilogramů a ve všech oblastech nabídne tu nejmodernější současnou techniku. Za zmínku stojí především elektricky poháněné dmychadlo EAV, které v nízkých otáčkách pomáhá vykrýt prodlevu výfukového turbodmychadla v situacích, kdy mají výfukové plyny příliš málo energie pro spontánní nárůst točivého momentu – typicky při rozjezdu či při zrychlení s nízkým zatížením. Auto tak působí velmi živě a pohotově reaguje na pokyny udílené plynovým pedálem. Naopak při defenzivní jízdě se dá držet spotřeba i na úrovni pod osmi litry.

Čtěte také: Elektromobilem napříč Evropou – s čím je třeba počítat?

S takovou spotřebou ujedete bez zastávky na tankování kolem 800 kilometrů a právě na dlouhé cestování je S7 Sportback jako dělaný. Podvozek je velmi pohodlný, snad jen přední náprava nemá ráda úzké zpomalovací prahy. Díky systému mírného natáčení kol zadní nápravy ale dokáže být auto také velmi obratné a mrštné v zatáčkách. Pomáhá mu k tomu i pohon všech kol. Ale vzhledem k délce i celkovému charakteru není S7 Sportback určený na nějaké vymetání zatáček, jakkoli mu jinak rychlá jízda samozřejmě vůbec nevadí.

Čtěte také: Jaguar I-Pace má problém: Dvojité auto roku se málo prodává a navíc zklamalo v losím testu

Mluvíme ale zatím stále o motoru. Atraktivní je i jeho „obal“. Vnější design je povedený, dostatečně sportovní a zároveň ne brutálně agresivní. Odpustil bych si snad jen „představení“, které auto předvede v podobě uvítací show světlometů. Také interiér je dokonalý. Digitální přístrojový štít doplňují hned dvě dotykové obrazovky uprostřed palubní desky. Ta spodní zobrazuje klimatizaci, ale dají se na ni také psát prstem navigační pokyny. Zvykl jsem si na i na haptickou odezvu displeje, který po dotyku prsty jemně zavibruje.

Čtěte také: Alfa Romeo šetří: škrtá sportovní modely GTV a 8C

S7 Sportback není tak nebušené auto jako jeho předchůdce. Ale po všech stránkách je to skvělá volba pro lidi, kteří často jezdí dlouhé dálniční štreky a potřebují auto nejen na reprezentaci, ale i pro rodinu. A jsou připraveni vydat 2,2 milionu Kč, nebo až tři miliony jako v případě testovaného exempláře. Kdyby se auto jmenovalo třeba A7 Gran Tourismo 55 TDI, nikdo by nemohl nic namítat. Kdo by ale s nostalgií vzpomínal na předchozí verzi, pro toho má Audi už na konci letošního roku připraveno zahájení prodeje RS 7 Sportback se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 441 kW (600 koní) a točivým momentem 800 Nm.

Martin Šidlák

Technické údaje: Audi S7 Sportback

Cena:     1 826 364 Kč (bez DPH)
Charakteristika:     naftový šestiválec
Maximální výkon:     257 kW  / 3850 ot./km.
Maximální točivý moment:     700 Nm/ 2500-3100 ot./min.
DYNAMIKA A SPOT ŘEBA   
Maximální rychlost:     250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     5,1 s
Spotřeba
(město/mimo/kombi):     -/-/6,5 l/100 km
Emise CO2:     208 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4979/1908/1417 mm
Rozvor:     2928 mm
Objem zavazadlového prostoru:     535 l
Provozní hmotnost:     2085 kg