170,811 a 264,952 km/h: vodíkový a hybridní Hyundai dosáhly rychlostních rekordů
Na solných pláních Bonneville zaznamenala automobilka hyundai dva nové rychlostní rekordy, a to s SUV NEXO, poháněným palivovými články (170,811 km/h), a se sedanem Sonata Hybrid (264,952 km/h).
Oba rekordy musí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací FIA. Uvedené ekologické koncepční vozy byly vyvinuty a testovány týmy inženýrů z amerického technického centra Hyundai (Hyundai America Technical Center) a ze společností Hyundai Motor America a Hyundai Motor Company.
„Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy,“ řekl Dean Schlingmann, řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center. „Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše vzrušující a úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville.“
Hyundai NEXO dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel, poháněných palivovými články na vodík, rychlosti 170,811 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). SUV Hyundai NEXO s palivovými články obdrželo následující úpravy:
Bezpečnost
– Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
– Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
– Šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
– Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
– Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
– Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
– Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
– Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem, kombinujícím zážehový spalovací motor a elektromotor, rychlosti 264,952 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). Sedan Sonata Hybrid obdržel následující úpravy:
Podvozek
– Závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
– Pneumatiky Goodyear Eagle 28 x 4,5-15 pro rychlostní rekordy
– Závodní kola Vision Rally 55
– Aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
– Speciální brzdová soustava Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai
Poháněcí ústrojí
– Speciální 3“ výfuková soustava Injen Technology
– Nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
– Držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
– Digitální závodní displej AEM CD-7
– Závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
– Speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
– Speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group
Bezpečnost
– Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
– Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
– Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
– Speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
– Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
– Síťový zádržný systém Simpson Racing
Karoserie
– Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
– Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti
Zdroj: Hyundai