Dvojitá inovace – ASX i L200 v novém
Hned dva modely najednou omladila značky Mitsubishi – SUV ASX a pick-up L200.
Výrazná modernizace ASX přichází po devíti letech od uvedení tohoto modelu na trh. V ČR bylo od roku 2010 prodáno 11 000 vozů. Nové provedení má čelní maska v podobě tzv. dynamického štítu, nová jsou LED světla vpředu i vzadu, barevné odstíny, dekory i kola. V interiéru došlo k posunu především co do kvality materiálů, vylepšení ergonomie (nové kruhové ovladače ventilace) a sportovnějšího čalounění stropu kabiny z černé látky. Vylepšen byl informační a audio systém SDA (Smartphone-link Display Audio), jehož obrazovka se v úhlopříčce zvětšila ze 7 na 8 palců.
Přestože se v této třídě kompaktních SUV prodávají především verze s pohonem pouze předních kol, potěší, že se Mitsubishi vrátilo k pohonu 4×4. Místo mezinápravového diferenciálu je použita elektronicky řízená spojka, která je spínána dle nastaveného režimu a aktuálních jízdních podmínek pro optimální rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu s využitím údajů senzorů sledujících otevření škrticí klapky, rychlost vozidla, stav vozovky a pokyny od řidiče.
Místo předchozí benzinové pohonné jednotky 1.6 nabízí výrobce nově benzinový dvoulitr o výkonu 110 kW, který najdeme i pod kapotou většího Outlanderu. Kromě 5stupňové manuální převodovky bude možnost zvolit i CVT převodovku. Sympatická je cena, ASX startuje s manuálem a pohonem předních kol za akční cenu 415 000 Kč.
Přesně 40 let po uvedení svého prvního jednotunového pick-upu uvádí Mitssubishi šestou generaci modelu L200. Zajímavostí je, že z celosvětově prodaných 4,7 milionu vozů je 416 000 v Evropě stále v provozu. Jde o nejprodávanější model značky, zejména díky trhům v Asii a Jižní Americe. Například v Indonésii si drží 60% podíl na trhu s pick-upy především pro báňský průmysl.
Nová generace je mohutnější, má vyšší kapotu a působí – údajně na přání zákazníků – mnohem drsněji než generace předchozí. Auto disponuje vylepšenými schopnostmi na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů. Nová je 6st. automatická převodovka stejně jako dieselový motor DiD o objemu 2,268 l. Jeho maximální výkon sice klesl ze 113 na 110 kW, ale naopak se zvýšil točivý moment, a to z 350 na 400 Nm.
Důležitá je také skutečnost, že L200 šesté generace zůstává v „pětimetrové kategorii“ (5225 mm u provedení Double Cab – bez zadního nárazníku, oproti 5205 mm končícího modelu), což má pozitivní dopad na parkování, manévrování (stále s nejmenším poloměrem otáčení v dané třídě – 5,9 m). L200 koupíte v Česku za akční cenu 698 350 Kč (577 149 Kč bez DPH).