Místo sporťáku crossover: Ford Puma se vrací
Ford vrací do své modelové řady vůz s názvem Puma. Místo malého sporťáku ale půjde o kompaktní crossover s mild-hybridním pohonem.
Nový Ford Puma se vysoko položenými světlomety a charismatickými liniemi. Vyšší stavba karoserie přispívá k větší jistotě řidiče a podílí se také na tom, že Puma nabízí zavazadlový prostor o objemu 456 litrů. To je nejlepší hodnota mezi srovnatelnými kompaktními crossovery. Po sklopení zadních sedadel pojme vůz předmět o rozměrech 112 x 97 x 43 cm. Takzvaný Ford MegaBox má rozměry 76 x 75 x 31 cm a objem 80 litrů. Lze v něm převážet nestabilní předměty o výšce až 115 cm, například pokojové rostliny, popřípadě ho zakrýt víkem a ukrýt do něj předměty, které nemají být na očích. Díky syntetickému potahu a výpustní zátce je možné MegaBox vymývat vodou.
Čtěte také: Vrcholná bestie od Audi: SQ8 má nejvýkonnější evropský diesel, 435 koní v osmi válcích
Již dříve v letošním roce Ford oznámil, že všechny jeho modely od nového Focusu dál budou k dostání také v nějaké elektrifikované variantě. Zákazníci nového Fordu Puma budou jako jedni z prvních těžit z předností nové mild-hybridní konstrukce Fordu. Je navržena takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford.
Technnologie EcoBoost Hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW. Startér/generátor zde nahrazuje běžný alternátor. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.
Čtěte také: Škodovka už testuje facelift Kodiaqu
Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
Inteligentní mild-hybridní hnací soustava bude nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 (v České republice později během roku 2020) a 114 kW (125 a 155 k). Nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii.
Vyspělá 48V technologie Ford EcoBoost Hybrid se v praxi projevuje pohotovými reakcemi hnací soustavy, solidní dynamikou a příznivou spotřebou paliva. Mild-hybridní ústrojí kombinuje pomocný elektrický pohon se zážehovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu až 114 kW (155 k).
Puma se začne prodávat koncem letošního roku. Vyrábět se bude v montážním závodě v rumunské Craiově, do nějž Ford od roku 2008 investoval již bezmála 1,5 miliardy eur (v přepočtu přibližně 38,6 mld. Kč).