Modernizované Audi A4: mild-hybrid už i v šestiválci S4 TDI
Audi po čtyřech letech představuje modernizovanou verzi modelu střední třídy A4. Hlavní novinkou je rozsáhlá elektrifikace formou částečně hybridního pohonu (MHEV) u celá řady motorů včetně sportovního S4. Ten má poprvé pod kapotou jednotku V6 TDI, hlavní elektrickou síť s napětím 48 V a elektricky poháněné dmychadlo.
Model střední třídy působí díky sportovnějším stylistickým prvkům ještě dynamičtějším a kvalitnějším dojmem. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší. Horizontální linie na přídi a zádi umocňují šířku vozu. Profil je definován výraznými „svaly“ nad blatníky a ramenní linií, umístěnou v nižší poloze mezi nimi. Výsledkem jsou nepřehlédnutelné kontury nad koly, které zřetelně prozrazují geny quattro. Světlomety LED jsou nyní součástí sériové výbavy modelu Audi A4.
Nový systém MMI v rozsáhle síťově propojeném modelu Audi A4 se ovládá podobně jako moderní chytrý telefon. Displej MMI touch s akustickou zpětnou vazbou přebírá funkce dosavadního otočného tlačítka na tunelu středové konzoly. Displej TFT s vysokým rozlišením má úhlopříčku 10,1 palce. Vyhledávání MMI pracuje s inteligentní nápovědou, která umožňuje velmi rychlé nalezení požadované položky nebo informace. Další funkcí nového systému je hlasové ovládání hovorovou řečí.
Čtěte také: Test nového Fordu Edge: Na hraně
Audi bude v době zahájení prodeje v Evropě nabízet pro modelovou řadu A4 šest přeplňovaných motorů. Rozsah jejich výkonů sahá od 110 kW (150 k) do 255 kW (347 k) – od modelu Audi A4 35 TFSI až po Audi S4 TDI. O trochu později budou do nabídky zařazeny další dvě jednotky s přeplňováním turbodmychadlem: 30 TDI s výkonem 100 kW (136 k) a 35 TDI s výkonem 120 kW (163 k). Všechny agregáty – vznětové čtyřválce, V6 TDI i čtyřválce TFSI – splňují limity emisní normy Euro 6d-temp. Tři motory, nabízené v době příchodu na trh, jsou vybaveny částečně hybridním systémem (MHEV) s 12V elektrickou sítí. MHEV snižuje spotřebu paliva a zároveň zvyšuje komfort. Další dvě jednotky budou následovat zanedlouho.
Čtěte také: Elektromobily jsou pro bohaté: 80 procent se prodá jen v šesti zemích s nejvyšším HDP
Oba modely S v rámci modelové řady A4 – Audi S4 TDI a S4 TDI Avant – jsou nyní pro evropské trhy vybaveny vznětovým motorem V6. Jednotka 3.0 TDI kombinuje podmanivou hnací sílu v každé situaci, kultivovaný běh a dlouhý dojezd. Její nejvyšší výkon je 255 kW (347 k) a maximální točivý moment 700 N.m. S4 TDI Limuzína zrychlí díky tomu z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost této verze je elektronicky omezena na 250 km/h. Elektricky poháněné dmychadlo EAV zaručuje výjimečné výkony při rozjezdu a téměř okamžitý nárůst hnací síly při sešlápnutí pedálu plynu. Motor reaguje ve všech jízdních situacích s mimořádnou rychlostí a bez prodlevy turbodmychadla. Dmychadlo EAV je napájeno z nové hlavní elektrické sítě s napětím 48 V, jejíž součástí je také systém částečně hybridního pohonu.