Novému Peugeotu 208 nebude chybět diesel, navíc přibude elektřina

Zatímco loňský rok byl u Peugeotu rokem vlajkové lodi 508, ten letošní bude naopak ve zmanení kompaktního modelu 208. Úplně nová generace dostane kromě benzinového také čistě elektrický pohon, příjemným překvapením je i to, že nepřijde o diesel.

 

Rozhodnutí je to pro mnohé překvapivé, ale má svou logiku. Konkrétně ve Francii je zájem o diesely stále velký, a zatímco ostatní výrobci od této technologie ustupují, pro Peugeot se tím otevírá díra na trhu, a může tím přilákat zákazníky jiných značek, kteří naftě stále věří.
Pod kapotou je tedy ohlášena trojice tříválcový benzinových motorů o objemu 1,2 litru a výkonech 75, 100 a 130 koní, přičemž ten nejsilnější bud kombinován výhradně s 8stupňovým automatem. Dieselový čtyřválec má objem 1,5 litru a výkon 100 koní, ovládá ho 6stupňová manuální převodovka. Dalším pohonem bude čistě elektrický systém. Peugeot e-208 bude mít elektromotor o výkonu 136 koní (rovných 100 kW) při maximálním točivém momentu 260 Nm. Slibuje dojezd 340 km podle metodiky WLPT.
Nová generace se samozřejmě změnila i designově. Vzadu je ještě podobnost s předchozí generací jasně patrná, vpředu už odkazuje víc na vlajkovou loď 508, zejména díky dlouhým šikmým segmentům denního svícení.
Palubní deska je nejmodernější variantou na i-Cocpit – tedy malý volant a teprve nad ním přístrojový štít. Ten je digitální a má 3D efekt, kdy se čísla jakoby vznáší v prostoru. Středový displej je dotykový a podle výbavy má úhlopříčku 5,7 nebo 10 palců.