Třešnička na dortu od Peugeotu – 508 Sport Engineered
Nová pětsetosmička zaujala svým sportovním designem hned od představení prvních obrázků. Aktuálně se naplno rozebíhají její prodeje, avšak nějaká opravdu ostrá varianta v nabídce chybí. Jak ukazuje chystaný koncept pro Ženevu, vše by brzo mohlo být jinak. Plug-in hybrid 508 Sport Engineered nabízí trojici motorů a pořádnou porci výkonu.
Nová generace Peugeotu 508 zaujala tvarem své karoserie i sportovním švihem podtrženým bezrámovými okny. Nejrychlejší atraktivní fastback v současné chvíli pořídíte leda tak s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 165 kW pod kapotou. Jak jsme si mohli v nedávném testu vyzkoušet, tahle verze nejezdí vůbec špatně, ale co kdyby chtěl někdo ještě trochu víc?
Už brzy by se mohl dočkat… Na podzim minulého roku totiž oznámila divize Peugeot Sport vývoj nové řady vysoce výkonných sériových vozů s elektrickým a hybridním pohonem. A právě koncepční hybrid 508 Sport Engineered chystaný pro ženevský autosalon je předobrazem této nové produktové řady. A jeho dynamika nikoho nezklame. Koncept využívá sílu tří motorů a bere si to nejlepší z dříve představených koncepčních vozů s elektrickým pohonem. Základ tvoří v podání verze 508 Sport Engineered běžný benzinový agregát PureTech s výkonem 200 koní, který doplňuje elektromotor o výkonu 110 k vepředu a elektromotor o výkonu 200 k vzadu. Z toho vyplývá pohon všech kol, výjimečná akcelerace a maximum točivého momentu 500 Nm. Zrychlit na stovku zvládne auto za 4,3 s a maximálně může uhánět až 250 km/h. Na co je Peugeot ale ještě pyšnější je fakt, že to vše zvládne studie s emisním limitem 49 g CO2/km dle normy WLTP.
Zmíněným výkonům odpovídají pochopitelně i další úpravy na autě. Pětsetosmička dostala snížený podvozek, nový systém tlumení a rozšířený rozchod kol (vpředu o 24 mm, vzadu o 12 mm). Posílené brzdy mají průměr 380 mm a koncept byl obut do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S s rozměrem 245/35 R20. Plug-in hybridní technologie pak nabídne baterii s kapacitou 11,8 kWh, která umožňuje dojezd v čistě elektrickém režimu až 50 km dle WLTP. Pojetí celého konceptu odpovídá i samotná vizáž a speciální šedý odstín „Selenium“, který se díky perleťovým částicím mění podle světla, které na něj dopadá. V kontrastu s šedou karoserií jsou prvky v odstínu „Kryptonite“. Ty dodávají celku energický podtón a podtrhují příslušnost koncepčního vozu k moderní sportovní řadě.
{gallery}stories/automobil_ve_firme/2019/_Unor/508{/gallery}
SOUVISEJÍCÍ:
– Řídili jsme nový Peugeot 508 – je se na co těšit!
– ROZHOVOR: Dopodrobna o Peugeotu 508 – „Razantní krok byl třeba“
– Rozhodovací paralýza – Kterou karoserii zvolit? Peugeot Rifter, 308 SW a 3008