Vrchol luxusu: BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky s mimozemskými vzory
Symbolicky v den, kdy Země protne dráhu asteroidů 2003 EH, představila divize BMW Individual luxusní verzi M850i xDrive Coupé Night Sky. Ovladače jsou z meteoritického materiálu a interiér má mimozemské vzory interiérových povrchů. Část komponentů je vytištěná na 3D tiskárně.
Již více než 25 let vytváří BMW Individual Manufaktur v Garchingu nedaleko Mnichova výjimečné a vysoce kvalitní prvky výbavy, speciální edice modelů a unikátní vozy. Jejich společným jmenovatelem je velmi výrazný vzhled, stejně jako použití nejlepších a nejvýjimečnějších materiálů. Na zakázku pracující specialista nyní otevírá novou dimenzi exkluzivity přesahující hranice naší planety a přináší do automobilu prvky vesmíru. V BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky (kombinovaná spotřeba: 9,8–9,7 l/100 km, kombinované emise CO2: 224–221 g/km) jsou vybrané ovládací prvky vyzdobeny materiálem původem z meteoritu. Lidská fascinace nekonečností vesmíru se odráží také v osvětlených souhvězdích na středové konzole a provedení povrchů obložení interiéru, opěradel sedadel, brzdových kotoučů a exteriérových doplňků karoserie. Jejich inspirací se stala nebeská tělesa.
Meteoritický kámen zdobí kompletní obložení středové konzoly, tlačítko start/stop 8válcového motoru, volič osmistupňové převodovky Steptronic a dotykový ovladač iDrive Touch. Vesmírným materiálem jsou vykládány také prahové lišty, které navíc zdobí osvětlené logo modelu.
Společnost BMW Group využila své poznatky a zkušenosti ze světa motorsportu při aplikaci 3D tisku hliníkových komponent, a to konkrétně u vývoje a výroby průkopnických brzd s bionickým designem. Při výrobě brzdových třmenů bylo možné snížit jejich hmotnost na minimum, které ještě splňuje technické požadavky, což znamená, že byl spotřebován pouze materiál potřebný k jejich výrobě. Výslednou podobu, jejíž konstrukce napodobuje kosti a vyznačuje se optimální rovnováhou mezi pevností a hmotností, lze vyrobit pouze použitím aditivní výrobní metody a nikoliv konvenčními postupy odlévání. Navíc bylo možné začlenit kanálky pro brzdovou kapalinu přímo do brzdových třmenů. Aditivní výroba byla ve výrobě tohoto integrálního komponentu klíčová, což přináší další výhody pro montáž a pevnost lehkého brzdového systému.
Cenu v korunách výrobce nezveřejnil.