SsangYong se potřetí vrací do Česka. S pick-upem a čtyřmi SUV
SsangYong Motor Company je nejstarším automobilovým výrobcem v Jižní Korei, ale na českém trhu to zatím není znát. Po dvou neúspěšných pokusech v 90. letech a po roce 2004 to nyní potřetí zkusí maďarská společnost Wallis Automotive Europe.
Nabízet bude tři SUV modely – městský crossover Tivoli, větší XLV a vlajkovou loď Rexton G4. Sesterské modely Tivoli (na snímku) a XLV jsou dostupné s pohonem předních nebo všech kol, s manuální nebo automatickou převodovkou, s benzínovým nebo dieselovým motorem 1,6 l a ve 4 různých stupních výbavy vozu.
Čtvrtou generaci Rextonu představil výrobce v létě roku 2017. Pod kapotou má 2,2 litrový dieselový motor e-XDI (Low-end torque), který při výkonu 181 kon nabízí točivý moment 400 Nm s manuální a 420 Nm s automatickou převodovkou v nejčastěji používaném rozsahu otáček 1400–2800 za minutu. Díky volitelnému pohonu všech kol 4WD, navrženého společností BorgWarner, se Rexton G4 nezalekne ani terénu, navíc nabídne ve své kategorii mimořádně velkou tažnou kapacitu až 3 tuny.
„Již jsme otevřeli prvního autorizovaného dealera v Čechách, MACH MOTORS v Českých Budějovicích. Na budování zcela nové prodejní a servisní sítě dále intenzivně pracujeme,“ řekl serveru IDNES.CZ Petr Škutina, Country Manager Ssangyong CZ/SK. „Během roku 2019 se paleta vozů SsangYong rozšíří o další dva modely. Průměrný věk modelové palety tak bude činit pouhé dva roky. Užitkový vůz pick-up Musso, postavený na základech Rextonu, se objeví na prodejních salonech ve druhém čtvrtletí roku 2019, a zbrusu nový C-SUV Korando ve čtvrtém čtvrtletí 2019.“ Záruční doba u každého modelu bude pět let.
Majitelem značky SsangYong je momentálně indická firma Mahindra & Mahindra, jeden z největších průmyslových konglomerátů Indie, zaměstnávající 144 000 zaměstnanců ve 100 zemích světa. Od roku 2015 mu patří také italské designové studio Pininfarina.
Společnost Wallis Automotive Europe již několik let jako importér zastupuje tohoto jihokorejského výrobce v několika okolních zemích, konkrétně na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. V Maďarsku zastupuje i značku Isuzu, ale takovou aktivitu zatím v ČR neplánuje.
Martin Šidlák