Prodeje osobních aut v Evropě padají už třetí měsíc po sobě, Porsche spadlo o 62 %

Celkově se zatím za 11 měsíců prodalo v Evropě o 0,8 % víc nových osobních aut než v roce 2017, ale trend je jasný – prodeje klesají už třetí měsíc po sobě, konkrétně v listopadu o 8 procent. Propad u některých značek je dost fatální.

 

Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) zveřejnila statistiku registrací v zemích Evropské unie. Po velkém skoku +31,2 % v srpnu, kdy automobilky využily možnosti registrovat vozy „do zásoby“ ještě podle staré homologace, nyní registrace klesají už třetí měsíc po sobě a není vůbec jisté, jestli celý letošní rok skončí v plusu. Zatím to je meziročně +0,8 %.
Zářijový propad registrací (-23,5 %) se po srpnu dal čekat, ale pokles pokračuje i dál – v říjnu o 7,3 %, v listopadu o 8,0 %. Meziroční růst drží východoevropské země jako Maďarsko (+20,4 %), Litva (+25,5 %) nebo Rumunsko (+24 %), zatímco velké západoevropské trhy jsou na tom opačně – Velká Británie – 6,9 %, Itálie – 3,5 %, Rakousko – 1,8 %. Německo je lehce v plusu: + 0,4 %.
Z velkých koncernů je na tom nejhůř Nissan s meziročním poklesem -13,2 %. Klesá i Daimler (-2,8 %) a Ford (-2,3 %). Roste naopak PSA (+ 36,6 %) v čele s Opelem (+190,1 %) nebo Toyota (+ 5,9 %). V samotném listopadu jsou dost smutné pohledy do statistik třeba pro značky Porsche (-62,1 %), Audi (-40,4 %), Renault (-28,4 %), Alfa Romeo (-48,6 %) nebo Nissan (-30,8 %).