To už Euro NCAP dlouho neviděl: Nula hvězdiček pro Fiat Panda, jedna pro Jeep Wrangler
Poslední letošní nárazové zkoušky Euro NCAP otestovaly devět nových vozů. Většina si odnesla maximální hodnocení pěti hvězdiček, dvě auta ale totálně propadla.
1. Největší vyráběná pneumatika
S pěti hvězdičkami odjely z crash testu modely Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-PACE, Peugeot 508, Volvo V60/S60. Citroën Berlingo vybojovalo čtyři. Naopak pouze jednu jedinou hvězdu získala velmi očekávaná novinka Jeep Wrangler. Modely Renegade či Cherokee přitom v minulosti dosáhly na maximální počet pěti hvězd. V hodnocení Wrangler srazila absence dnes rozšířených elektronických asistentů. Nemá totiž třeba systém nouzového brzdění nebo asistent pro udržování v jízdním pruhu. S nimi by dosáhl aspoň na tři hvězdičky. Dalším problémem je bohužel i jeho karoserie. Při čelním nárazu se 40procentním přesahem totiž došlo k deformacím v oblasti předního sloupku a podlahy v prostoru pro nohy řidiče. Při bočním nárazu bylo vše v pořádku, přesto z toho je dohromady jen 50% v hodnocení ochrany posádky. V ochraně dětí pak dostal 69 % a chodců 49 %. Takové Volvo V60 si ze stejných disciplín odneslo hodnocení 96, 84 a 74 procent.
Zcela bez hvězdičky pak skončil další vůz z koncernu FCA, a to Fiat Panda. Stejné hodnocení mělo loni i Punto. Kromě signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů totiž Panda nemá žádný asistenční systém, v ochraně posádky dosáhla na 46 %, v ochraně dětí dokonce jen 16 %.