Škoda Scala: Nástupce Rapidu s největším displejem mezi kompakty bude jezdit i na zemní plyn

Škoda oficiálně představila nástupce Rapidu, model Scala. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 do 110 kW. Konkurent VW Golf nebo Fordu Focus vstoupí na trh v první polovině roku 2019.
Scala má být prvním modelem škodovky s novým designovým stylem. Nejde o žádnou revoluci, ale přináší víc zaoblených křivek a agresivnější styl. Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má na pátých dveřích namísto loga nápis ŠKODA. Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, zajímavým prvkem je prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style.Nový koncept pojetí interiéru, který vychází ze studie VISION RS, kombinuje ergonomii a emotivní vzhled s velkorysým prostorem a největším zavazadlovým prostorem ve své třídě (467 litrů). Přístrojová deska s centrálním, vysoko umístěným displejem, a výplně předních dveří mají kvalitní, měkčený povrch se specifickou úpravou, která napodobuje krystalickou strukturu. Příjemnou atmosféru interiéru dodává ambientní osvětlení, teplé odstíny barev a barevné kontrastní obšití potahů sedadel. Čalounění sedadel je na přání z kvalitního mikrovlákna Suedia. O dodatečný komfort se starají na přání dodávané vyhřívání čelního skla nebo vyhřívaný volant.
Tři benzinové motory TSI o objemu 1,0 nebo 1,5 l a jeden naftový motor 1,6 TDI pokrývají výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k). V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k) s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Pět motorů vybavených turbodmychadlem splňuje emisní normu Euro 6d TEMP. Na přání je nabízen systém Sport Chassis Control, který nabízí nastavení podvozku s režimy Normal a Sport, které lze přepínat ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select.
Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.Scala má ve standardní výbavě LED světlomety a LED zadní skupinové svítilny. Přední Bi-LED a zadní full LED varianta těchto světel s dynamickými zadními směrovými světly, které Scala nabízí jako první model značky ŠKODA, je součástí výbavového stupně Style. Mezi devět nabízených airbagů patří kolenní airbag řidiče a poprvé ve třídě kompaktních vozů na přání dodávané zadní boční airbagy. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech.
Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25“. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Displeje infotainment systémů třetí generace na bázi řady MIB mají úhlopříčku o velikosti od 6,5“ do 9,2“. Dotyková obrazovka je komfortně umístěna vysoko tak, aby byla dobře čitelná pro řidiče i spolujezdce.