Mitsubishi překvapilo: uvádí malý hatchback Space Star

V Česku se začal prodávat model Mitsubishi Space Star. Malý hatchback, prodávaný na některých trzích už od roku 2016, chce být alternativou pro malé SUV.

 

Space Star sází na klíčové atributy v podobě nízké spotřeby paliva a nízkých emisí CO2, skromných provozních nákladů a velkorysého vnitřního prostoru při rozumných vnějších rozměrech. Mitsubishi se domnívá, že v Evropě většina náročných zákazníků stále oslovuje automobilový segment B (malé vozy). Rozhodlo se proto přiostřit u modelu Space Star jeho vnější design i celkový charakter v souladu s očekáváním zákazníků. Návrháři MMC použili podobný přístup jako u nového Outlanderu a zaměřili se na optické změny proporcí, s cílem propůjčit modelu Space Star atraktivnější vnější design a vnuknout mu dynamičtější charakter.
U základního modelu pro segment B se konstruktérům nicméně podařilo zachovat kompaktní vnější rozměry, při nepatrném nárůstu celkové délky na 3 795 mm (+85 mm) a současném zlepšení proudění vzduchu v přední i zadní části karoserie. Přepracovaný předek se odrazil v nepatrném prodloužení předního převisu na 745 mm (+15 mm), aby byl zachován malý poloměr otáčení, který u modelu Space Star činí jen 4,6 m – včetně kapoty (nyní včetně inspirujícího vyboulení s poukazem na agilitu), horní části masky chladiče, světlometů (obrysová LED světla) a nárazníků (s výrazně širší spodní částí masky chladiče, nápadným chromovým dekorem napříč celým vozem, po stranách se zdvojeným bodcem).
Podobná kombinace úprav proporcí a optické modernizace proběhla i v zadní části vozu, kde je použit nově tvarovaný nárazník, samostatné tenké odrazky vedené v horizontální rovině a prodloužené zadní skupinové LED svítilny ve tvaru „C“ (koncová a brzdová světla); díky všem těmto změnám nyní vůz působí opticky nižší a širší. Mírné prodloužení se týká i zadního převisu (+70 mm na výsledných 600 mm).
Pro pohon budou sloužit pouze tříválcové benzinové motory, a to 1,0 litru / 71 k / 88 Nm a 1,2 litru / 80 k / 106 Nm využívající systém proměnného časování ventilů MIVEC (zkr. Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control) a systém Auto Stop & Go, technologii inteligentního senzoru akumulátoru s funkcí rekuperačního brzdění apod. v součinnosti s neméně efektivní zbrusu novou manuální převodovkou nebo variátorem INVECS-III CVT.