Volkswagen chce svými světly promítat hologramy na vozovku

Volkswagen vyvíjí inovativní osvětlovací techniku, která zvýší úroveň bezpečnosti. Chce na silnici promítat některé informace, třeba jízdní pruhy ve zúženém úseku nebo výstražná upozornění na konci kolony.

 

Inženýři a designéři značky Volkswagen na jedné straně usilují o zdokonalování důvěrně známých osvětlovacích funkcí v automobilu s cílem optimalizovat bezpečnost současného silničního provozu. Technickým vrcholem tohoto vývoje jsou například „světlomety Matrix LED IQ. Light“ v novém modelu Touareg, díky nimž je jízda za tmy ještě bezpečnější a komfortnější. Kromě toho se designéři a inženýři se specializací na osvětlení zaměřují také na budoucnost. Nově vyvíjené automobily s funkcemi autonomní jízdy budou totiž účastníky každodenního silničního provozu konfrontovat s novými situacemi – příkladem je chybějící zrakový kontakt s řidičem.
Zde proto přijdou do hry zcela nové osvětlovací funkce schopné interakce. Mezi nové osvětlovací systémy budou patřit mikropixelové světlomety HD s až 30 000 světelnými body a vysokovýkonné světlomety LED jako alternativa laserových světlometů. Mikropixelové světlomety HD budou poprvé promítat informace přímo na vozovku, čímž přispějí k dalšímu zvýšení bezpečnosti. Tímto způsobem lze realizovat také nové asistenční systémy, jako je například „Optical Lane Assist“. Světlomety tohoto systému promítají před model Touareg jízdní pruhy, jejichž prostřednictvím řidič – například při jízdě zúženým úsekem – získá přesnou představu o šířce SUV (včetně přívěsu) a vzdálenostech od okrajů jízdního pruhu. Jízdní pruhy se přitom přizpůsobují dokonce i zakřivení zatáček. Takové smysluplné a pro zvýšení bezpečnosti využitelné osvětlovací funkce jsou testovány se světlomety HD LCD.
Nové systémy, jako jsou například světlomety Matrix SBBR, způsobí revoluci také v konstrukci zadních světlometů. Díky technice Matrix SBBR bude možné do zadních světlometů integrovat mimo jiné výstražná upozornění. Prostřednictvím takto koncipované komunikace mezi jednotlivými vozidly bude možné předcházet vzniku nebezpečných situací například na konci dopravní kolony. Naproti tomu manévrování bude ještě bezpečnější díky novým asistenčním funkcím, jako je „Optical Park Assist“, který pracuje s mikročočkami. Tento systém promítá při manévrování trajektorii jízdy na vozovku, aby byli chodci upozorněni na parkující vozidlo.