Řidiči až příliš spoléhají na semi-autonomní řízení, automobilky od používání tohoto názvu ustupují
Britská společnost Thatcham ve své nové studii zjistila, že asistenční systémy, které automobilky často označují jako semi- nebo poloautonomní řízení způsobují mezi řidiči zmatek. Mnoho z nich se domnívá, že budou řídit za ně, a nevěnují tolik pozornosti jízdě, což způsobuje nehody.
Autoři studie tvrdí, že 71 % řidičů na celém světě a 53 % řidičů ve Velké Británii se domnívá, že si mohou koupit plně autonomní vozidlo již dnes.
Matthew Avery, ředitel výzkumu společnosti Thatcham, uvedl pro magazín Autocar: „Někteří výrobci automobilů prezentují svá vozidla tak, aby řidiči věřili, že se mohou částečně vzdát kontroly nad řízením. Chtějí získat konkurenční výhodu tím, že ve svém marketingu používají slova samořídicí nebo semi-autonomní. Tím ale vnášejí mezi spotřebitele zmatek.“ Podle Averyho mají takové systémy jen pomoct, ale nikoli na úkor jeho pozornosti. „Při správném použití zlepší bezpečnost silničního provozu a sníží počet úmrtí, ale nesmějí pomoc marketingu řidiče přesvědčovat, že se o sebe auto postará samo,“ dodal Avery.
Po zveřejnění výsledků studie slíbil Nissan, že začne tyto systémy nazývat pouze „asistenční“ a přestane ve svých materiálech používat slova „autonomní“ nebo „automatizovaná“. Rovněž společnost Volvo slíbila, že přestane v marketingu používat termín „semi-autonomní“. Jak nedávno ukázaly výsledky šetření německého srovnávacího pojišťovacího portálu Check24, nejvíc nehod způsobí právě řidiči značky Volvo, která je braná jako jedno z nejbezpečnějších aut, protože se dostatečně nevěnují řízení.