Příští Octavia RS by mohla být hybridní, Škoda plánuje i čistě elektrické RS
Škoda představila v Paříži Kodiaq RS s turbodieselovým motorem. Další sportovní vůz s plaketkou RS už ale nejspíš bude mít pod kapotou hybridní pohon.
Kodiaq RS pohání čtyřválcový vznětový motor s dvojitým přeplňováním 2,0 Bi-TDI Green tec, který produkuje nejvyšší výkon 176 kW (240 k). Dalším vozem z rodiny RS by mohla být nová Octavia, která přijde na trh v roce 2021. O její pohon se ale nejspíš bude starat hybridní ústrojí. Britskému Autocaru to naznačil šéf vývoje Škoda Auto Christian Strube: „Verze RS v Octavii je dobrá příležitost pro hybrid,“ řekl. „Je to dobrý mix mezi provozními náklady a výkonem. Můžete jen 70 kilometrů jen na elektřinu, ale pokud chcete o víkendu zažít nějakou zábavu, máte RS.“
Prvním škodováckým hybridem bude příští rok Superb. Dostane víceméně podobný pohon, který se představil v Paříži pod kapotou studie Vision RS. Tedy plug-in hybrid kombinující motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k). Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s. Pro Octavii RS by musela být soustava naladěná na vyšší výkon, protože nejrychlejší současná verze disponuje výkonem 242 koní a zrychlením za 6,6 s.
O dalších RS modelech zatím není oficiálně nic známo. Podle Autocaru ale existuje návrh Karoqu RS a o sportovní variantě se uvažuje i v chystaném nástupci modelu Rapid. „Hodilo by se to,“ řekl Strube. „Ale stejně tak můžeme udělat takovou variantu pro Superb.“
Hybridní RS by dobře zapadlo do plánů automobilky, pro kterou jsou verze RS prodejně hodně úspěšné. „Musíme samozřejmě posunout vývoj směrem k ekologické udržitelnosti, kterou představují elektromobily, zároveň ale modely RS dávají značce emoce a jsou důležité pro ekonomickou udržitelnost,“ řekl Strube. Proto není vyloučeno, že sportovní modely Škodovky budou i čistě elektrické. Pro ně je totiž nejspíš určena značka eRS, kterou si Škoda zaregistrovala.