Nejprodávanější Suzuki v Česku prošlo modernizací
Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. Na českém trhu je Vitara nejprodávanějším modelem značky Suzuki a těší se stále rostoucí oblibě. Od uvedení současné generace bylo do července 2018 registrováno již 5 885 kusů, z toho 1 404 jen v průběhu letošního roku. Nyní přichází s modernizací, která sází na zmenšení vnějších rozměrů, menší objem motorů a nižší hmotnost.
Přední části modernizovaného modelu Suzuki Vitara dominuje nová pětidílná chromovaná maska. Tento výrazný prvek se objevil již na konceptu iV4, který byl předobrazem modelu Vitara, a také na speciální verzi Vitara S. Modernizovaná Vitara tento motiv dále rozvíjí a přidává chromované ozdobné segmenty ve spodní části nárazníku, které odkazují na další zajímavý detail, prezentovaný již na konceptu iV4. Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny technologií LED. Diody jsou soustředěny do tří horizontálních linií, které dodávají Vitaře i ze zadního pohledu nezaměnitelný vzhled. Nový je také ochranný kryt zadního nárazníku, výraznější, plastičtější a s větším centrálním světlem, které má nově čirý kryt.
Přístrojový štít má výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2palcový LCD informační displej. Vedle údajů z palubního počítače přehledněji zobrazuje informace o zvoleném režimu systému AllGrip a o aktuálním rychlostním limitu, který poskytuje nově nabízený systém rozpoznání dopravních značek.
Kruhové hodiny uprostřed palubní desky mají novou grafiku, která je odvozena od nového vzhledu rychloměru a otáčkoměru. Veškeré úpravy přístrojového vybavení jsou zaměřeny na lepší čitelnost a hodnotnější design.
Nová Vitara nabízí výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním, které splňují Vitara nabídne zákazníkům více výkonu a lepší jízdní dynamiku při současném snížení spotřeby paliva.
Nově nabízený motor 1,0 BoosterJet (K10C) je navržen tak, aby v sobě spojoval výkon a nízkou spotřebu paliva. Kombinace turbodmychadla, přímého vstřikování a konfigurace se třemi válci přináší výrazně více točivého momentu v nízkých otáčkách, nižší spotřebu paliva a nízkou úroveň emisí. Nová pohonná jednotka je nejdynamičtějším základním motorem v celé třicetileté historii modelu Vitara.
Motor 1,0 BoosterJet dosahuje parametrů atmosférického zážehového motoru o objemu 1,8 litru, a jízdní dynamikou tedy překonává dosavadní základní pohonnou jednotku 1,6 VVT. Turbodmychadlo zajišťuje dostatek točivého momentu už z nejnižších otáček. To představuje výhodu za všech jízdních podmínek – ve městě, při sportovní jízdě i v terénu. Přímé vstřikování benzinu snižuje teplotu spalování a přispívá k jeho vyšší účinnosti, která se odráží v úspoře paliva.
Vitara také nabídne čtyřválcový motor 1,4 BoosterJet (K14C), dosud vyhrazený modelu Vitara S. Z tohoto důvodu již nebude Vitara S dále v nabídce, zatímco motor 1,4 BoosterJet bude v modelu Vitara dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické nebo manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol. Přeplňovaný čtyřválcový motor se bude nabízet nejen v nejvyšším stupni výbavy Elegance, ale také v dostupnějším provedení Premium.
Motor 1,4 BoosterJet vedle přímého vstřikování a turbodmychadla disponuje také regulací plnicího tlaku pomocí obtokového ventilu, mezichladičem stlačeného vzduchu a výfukovým potrubím integrovaným do hlavy motoru.