Test Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8: Prémiové zboží

Vrcholný diesel pořídíte v modelu Peugeot 308 SW jen v nejvyšší výbavě a se zbrusu novým automatem.

 

Peugeot 308 už sklidil v mnoha testech spoustu chvály za velký zavazadlový prostor a pohodlný podvozek. V půlce loňského roku mu facelift dopřál novou přední masku, LED světlomety už do základní výbavy a některé úpravy motorizací.
Jeho kufru o velikosti 610 litrů dokáže konkurovat jen Škoda Octavia. Je velmi dobře využitelný, má nízký práh a široký vstup. Zadní sedadla jsou sklopit i páčkami z prostoru pátých dveří. To je rozhodně silná stránka tohoto modelu. Na atypickou palubní desku s malým nízko umístěným volantem se dá zvyknout, uvítal bych jen víc odkládacích prostor kolem řidiče.
V nabídce se nyní nově objevil nejsilnější dieselový dvoulitr o výkonu 130 kW. Spojen je rovněž se zcela novou 8stupňovou automatickou převodovkou. Výhodou tohoto spojení je jednak velmi tichý chod i dynamický jízdní projev. Maximum točivého momentu je k dispozici už ve 2000 otáčkách, takže z 0 na 100 km/h se dostanete za 8,4 s. Zároveň ale dokáže jet se skvělou spotřebou, která se po skoro 1500 kilometrech ustálila na hodnotě 5,8 l/100 km. Převodovka řadí plynule a rychle, zejména ve vyšších stupních a rychlostech. Jen při rozjíždění jsem občas zaznamenal drobný záškub.
Že jde o vrcholnou pohonnou kombinaci, dokládá i to, že je spojena výhradně s tím nejvyšším možným stupněm výbavy GT, což znamená v akční nabídce cenu od 725 000 Kč (základní cenovka modelu je pod hranicí 400 000 Kč). Logiku to nejspíš má – jednak se z dieselu začíná stávat prémiové zboží, jednak chce automobilka dát cenově větší příležitost novému úspornějšímu agregátu 1.5 BlueHDi, aby se jí příliš nezvedly průměrné emise. Za svoje peníze tak dostanete nabušené, prostorné a výkonné auto. Jedinou nevýhodou této kombinace je, že nevyšší výbava je spojena s nízkoprofilovými 18palcovými pneumatikami, které na rozbitých silnicích trochu kazí dojem z jinak velmi dobře naladěného podvozku.

Martin Šidlák

Technické údaje: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8
Cena: 599 173 Kč (bez DPH)   
MOTOR   
Charakteristika:     čtyřválcový dieselový motor
Maximální výkon:     130 kW / 3750 ot./min.
Maximální točivý moment    400 Nm / 2000 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     223 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:     8,4 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombi):     5,1/4,2/4,6 l/100 km
Emise CO2:     135 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     4585/1804/1472 mm
Rozvor:     2730 mm
Objem zavazadlového prostoru:     610 l
Provozní hmotnost:     1500 kg

Porovnejte 308 SW s rivaly na Autohledu