Z Hondy CR-V zmizí diesel, Civic naopak dostal nový se spotřebou jen 3,5 litru
Honda představila v Ženevě novou generaci modelu CR-V, která se bude nabízet s benzinovým a nově i hybridním pohonem. Diesel z nabídky zmizí, ale pro hatchback Civic ho naopak automobilka stále považuje za nejlepší volbu firemních zákazníků a bude ho nabízet i nadále.
Model CR-V je v Česku pro Hondu jednoznačně prodejním hitem a celosvětově se hlásí o pozici nejžádanějšího SUV. Honda slibuje nejlepší využití vnitřních prostoru ve své třídě, a také to, že se novinka neztratí ani v terénu a nabídne „nejdůmyslnější podvozek, jaký byl u modelu CR-V dosud vytvořen“. Poprvé bude tento model nabízen i v sedmimístné verzi a s hybridním pohonem. Ten se skládá z 2,0litrového zážehového motoru i-VTEC s Atkinsonovým cyklem a dvou elektromotorů. Systém nevyužívá běžnou převodovku, namísto ní je vybaven kompaktnější jednotkou s pevným převodovým poměrem.
U Civicu ale Honda na naftu nezanevřela, naopak uvedla na trh novou dieselovoupohonnou jednotku 1.6 i-DTEC. Ndávno se začala prodávat i v České republice. Maximální výkon je 88 kW/120 k a maximální točivý moment 300 Nm. Motor má nové písty, snížené tření ve válcích a vyšší účinnost přeměny NOx. Podle kombinovaného cyklu přepracované zkoušky NEDC dosáhl nový vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC nízké hodnoty emisí CO2 93 g/km a u všech verzí byla zaznamenána oficiální průměrná spotřeba paliva 3,5 l/100 km.
Honda dieselu v tomto modelu velmi věří. Například Marc Samuel, manažer prodeje u britského importéra, uvedl pro magazín Autocar: „Myslíme si, že ještě v roce 2025 bude mít nafta pevné místo v naší nabídce. Diesel je stále nejlepší volbou pro mnoho zákazníků, především těch firemních. Je velmi dobře, že jsme nový naftový motor v Civicu uvedli.“
Martin Šidlák