Nový Nissan Leaf slibuje dojezd až 378 kilometrů

Prodloužený dojezd, schopnost nejen se ze sítě dobíjet, ale naopak do ní dodávat energii, a technologii autonomní jízdy – to slibuje nový Nissan Leaf, který se začne od ledna prodávat i v České republice.

 

Kromě prodloužení dojezdu až na 378 km byl razantně přepracován i design auta, které se tak vzhledově přiblížilo podobě ostatních dnešních modelů Nissan.
Ústředním bodem technologie Nissan Intelligent Power v novém Leafu je jeho elektrické hnací ústrojí, které nabízí vyšší energetickou efektivitu, vyšší točivý moment a výkon. Toto nové hnací ústrojí doplňuje sestava lithium-iontových baterií s vyšším výkonem a vyšší kapacitou uložení energie. Výsledkem mají být lineární jízdní vlastnosti s výkonem 110 kW. Točivý moment vzrostl na 320 Nm, což se příznivě projevuje v lepší akceleraci.
Nový Leaf disponuje třemi hlavními technologiemi Intelligent Driving. První je technologie autonomního řízení ProPILOT. Využívá se při jízdě v jednom jízdním pruhu na dálnici a přispívá k tomu, že jízda je snadnější, méně stresující a uvolněnější. Druhá technologie, ProPILOT Park, mění způsob, jak lidé uvažují o parkování. Při aktivaci tato technologie převezme kontrolu nad veškerým řízením, zrychlováním, brzděním a řazením rychlostí a automaticky vůz umístí do parkovacího místa. 
Třetí technologie, e-Pedal, je revoluční technologií, která mění způsob, jakým jezdíme. Umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat jednoduše působením na plynový pedál. Když je plynový pedál zcela uvolněný, postupně se aktivují rekuperační a mechanické brzdy a plynule vůz zastaví. Vůz si pak udržuje svou pozici, i v prudkých kopcích, až do opětovného sešlápnutí plynového pedálu. V situacích vyžadujících agresivní brzdění je však nutné použít tradiční brzdový pedál.
Zajímavostí je technologie Nissan Intelligent Integration: připojení energie z baterie k sociální infrastruktuře. Systém funguje tak, že umožňuje majitelům elektromobilů Nissan připojit se k elektrické síti a hrát aktivní roli ve službách energetické sítě a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu. Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů.