Prodeje značky KIA prudce spadly. Proč?
Značka KIA prochází největší prodejní krizí za posledních dvacet let. Podle statistiky zveřejněné serverem Focus2Move spadly její prodeje v srpnu meziročně o 8,6 procenta.
Zatímco loňský rok byl pro korejského výrobce pozitivní (prodej 3 007 976 vozů, o 3,2 % více než v roce 2015), tak letošní srpnové výsledky musejí managementu dělat vrásky. Focus2Move, který sleduje prodeje značky na 140 trzích, totiž spočítal, že srpnové prodeje meziročně spadly o 8,6 %. Dobré výsledky sice KIA zaznamenala v Pacifiku včetně Austrálie (+ 32,6 %), v regionu Ruska a zemích SNS (+ 24,5 %) a Latinské Americe (+ 13,9 %), na hlavních trzích byl ale trend opačný.
Pro KIA je největším regionálním trhem Asie (ze zemí pak Čína, domácí Korea je na třetím místě), kde prodeje spadly o 25,6 %. Druhým nejvýznamnějším trhem je Severní Amerika, kde jí prodeje poklesly o 7,1 %.
Pod tímto nedobrým výsledkem se nejvíc podepsala Sportage, která je nejprodávanějším modelem značky. Zájem zákazníků o ni se v srpnu meziročně snížil o 8,6 %, za celý rok 2017 dokonce o 16,6 %. Výsledek nezachránily ani rostoucí prodeje dalších modelů v pořadí, kterými jsou Rio (+ 3,9 %) a Sorento (+ 17,8 %). Padaly i prodeje modelů Optima (-16,3 %), K3 (-19,5 %) a cee´d (-8,6 %).
Podobné výsledky zatím zaznamenává KIA i v České republice. Zatímco loni v srpnu registrovala 1012 vozidel, letos jen 730. Celoročně ale zatím prodeje velmi mírně rostou, a to o 0,4 %. KIA zůstává sedmou nejprodávanější značkou na českém trhu.