VW potvrdil výrobu elektrické dodávky inspirované legendárním mikrobusem T2

1

Studie představená na autosalonu NAIAS v Detroitu na sebe strhla vlnu pozornosti. Zástupci Volkswagenu nyní potvrdili, že moderní mikrobus poháněný výhradně elektřinou dorazí na trh v roce 2022.

Koncept elektromobilu I.D. Buzz zaujal už při svém prvním představení. Řada zákazníků žádala o zařazení sériového provedení do výrobního programu a není se co divit. „Té-dvojka“ je ikonou a mezi fanoušky značky se těší velké oblibě. Studie I. D. Buzz demonstrovala, jak rozmanitou podobu bude mít budoucí elektrická mobilita v podání koncernu VW a veškeré slibované technické parametry zněly víc než zajímavě.
Studie vychází z nové modulární platformy MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem a má elektromotory na přední i zadní nápravě, které zajišťují pohon všech kol, režim zcela automatizované a novou generaci zobrazovacích a ovládacích prvků. „I.D. BUZZ je MPV nové generace. Vychází z nové modulární platformy a nabízí komfort a nekonečný prostor pro cestování. Jeho elektrický dojezd činí až 600 kilometrů v kombinovaném cyklu EU,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj. Nové zásoby elektrické energie získává I.D. BUZZ indukčně nebo připojením k nabíjecí stanici. S nabíjecím výkonem 150 kW trvá nabití na 80 procent celkové kapacity akumulátorů přibližně 30 minut.
Nový elektromobil má být jedním z mnoha, který dokáže naplnit předsevzetí automobilky v celkovém počtu prodaných elektromobilů. VW se chce dokonce do roku 2025 stát leaderem na tomto poli a překonat i prodeje automobilky Tesla. Uvidíme, jaká bude konečná podoba sériové verze vycházející ze studie I.D. Buzz. Ta mimo jiné představila interiér bez klasické přístrojové desky. MPV promítá nejdůležitější informace prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou do zorného pole řidiče – ve formátu 3D, virtuálně na vozovku. Funkce informačních a zábavních systémů nebo klimatizace jsou ovládány prostřednictvím vyjímatelného tabletu. Ovládací prvky důležité pro řízení jsou umístěny na volantu. Jeho vnitřní část není – na rozdíl od současnosti – tvořena rameny a tlačítky, ale speciální dotykovou plochou s kapacitními zónami. Klasický volant se tak proměnil v multifunkční volant s dotykovou plochou.
I.D. Buzz vyniká nejen prostorem. Má extrémně dlouhý rozvor náprav 3300 mm. Mezi nimi je pod podlahou uložena sada akumulátorů. Toto uspořádání snižuje těžiště a zajišťuje dokonalé rozložení hmotnosti. Dynamický charakter studie I.D. Buzz doplňuje pohon všech kol s nulovými emisemi a celkovým nejvyšším výkonem 275 kW/374 k (elektromotor vpředu a vzadu, každý s výkonem 150 kW). Verze studie I.D. BUZZ, představená v Detroitu, dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za cca 5 sekund a její nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h.