Peugeot bude dělat pick up, bohužel ne pro ČR
Značka odhalila nový model Peugeot Pick Up. Vrátí se s ním ale zatím pouze na africký trh, do České republiky se dovážet nebude.
Nový Peugeot Pick Up s délkou 508 cm se řadí do kategorie kompaktních pick-upů s dvojitou kabinou. Tento segment představuje 10 % cílového trhu, do něhož spadají země severní Afriky a západní části subsaharské Afriky, které představují objem přibližně 56 000 vozů ročně. Dominantní místo zde mají dieselové motory (92 %) a pohon 4×4 (77 %).
Peugeot navazuje na svou tradici v tomto segmentu zejména na africkém kontinentu, kde se proslavil legendární Peugeot 403 Camionnette-Bâchee z roku 1956, Peugeot 404 Camionnette-Bâchee z roku 1967 a jeho následovník Peugeot 504 Pick-up, který se vyráběl v Nigérii až do roku 2005.
Čtěte také: Srovnávací test Peugeot 5008, Škoda Kodiaq, Mitsubishi Outlander
Pick Up slibuje velkou světlou výšku (210–215 mm v závislosti na verzi). Kabina a korba jsou upevněny na žebříkovém rámu s pevnou zadní nápravou, čtyřlamelovými pružinami a sériově montovanými pneumatikami Yokohama. Pokud jde o nákladový prostor, korba je dlouhá 140 cm a široká 139 cm. Na vnější straně je opatřena upevňovacími háky. Boční stěny a zadní panel jsou pokryty vrstvou pryskyřice, která zvyšuje pevnost a robustnost korby. Maximální užitečné zatížení vozu je 815 kg.
Motor nového vozu Peugeot Pick Up je přizpůsobený potřebám trhu. Jedná se podélně uložený turbodieselový agregát o objemu 2,5 l a výkonu 115 k a 208 Nm, se systémem Common Rail. Je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou.
Zákazníci modelu Peugeot Pick Up mohou volit mezi pohonem 4×4 a 4×2. Hnací ústrojí verze 4×2 je spojeno se zadními koly prostřednictvím podélného hnacího hřídele a diferenciálu umístěného uvnitř zadní nápravy. Vzhledem k tomu, že zátěž spočívá na zadních poháněných kolech, je hnací ústrojí využito lépe při vyšším zatížení vozu. Verze 4×4 se spouští speciální páčkou, která přenáší část síly na přední hnací ústrojí. Řidič si tak může podle potřeby zvolit normální režim 4×4 4H (4 High) nebo režim 4L (4 Low) s krátkými převody.