Nový Swift: Sportovnější a úspornější

Čtvrtá generace Suzuki Swift je v mnohém unikátní. Je kratší než dřív, nabízí se i s pohonem všech kol a pod kapotou může mít poprvé také hybridní pohon.

 

Od roku 2004, kdy se swift dostal i do evropských autosalonů, se ho vyrobilo už na 5,4 milionu kusů. Čtvrtá generace, která se začala v Česku prodávat za ceny od 259 900 Kč, se bude dovážet do Evropy přímo z Japonska, ne jako dosud z Maďarska.
Ačkoli zvenku se design proměnil jen mírně, technických změn je víc než dost. Nový Swift je překvapivě o 10 mm kratší než předchozí generace (aktuálně 3840 mm), zároveň má ale o 20 mm delší rozvor (2450 mm). Díky tomu uvnitř nabídne posádce více místa, současně se zvětšil i zavazadlový prostor, a to o 54 l na 265 l. Ve srovnání s předchůdcem je nyní o 15 mm nižší a o 40 mm širší. Díky mnoha úpravám klesla hmotnost až o 120 kg podle verze, a Swift tak začíná už na 840 kg. Swift je postaven na nové podvozkové platformě HEARTECT. Nově navržené je i zavěšení kol.
Naftový motor pod kapotou nehledejte. Jinak čistě zážehové agregáty 1,0 BOOSTERJET (82 kW) a 1,2 DUALJET (66 kW) jdou oba objednat i v mild-hybridní verzi SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Systém tvoří startér-generátor ISG, který slouží současně jako alternátor i elektromotor, a 12V lithium-iontová baterie umístěná pod sedadlem řidiče. To vše váží jen zhruba 6 kilo. V situacích, které vyžadují vysokou dávku paliva, např. při rozjezdu nebo zrychlování, se spustí elektromotor, který využitím energie dříve získané při regenerativním brzdění ulehčí spalovacímu motoru a sníží okamžitou spotřebu paliva. ISG může spalovacímu motoru pomoci výkonem až 2,3 kW, resp. točivým momentem až 50 Nm. K dispozici je hybrid i s pohonem všech kol.