Rozhodování mezi Smartem a Fiatem vyhrálo Mini, říká majitel firmy Automyčka Express

Celkem v 18 nákupních centrech najdou zákazníci provozovnu firmy Automyčka Express. Ta ve své firemní flotile využívá trochu netypickou fleetovou značku – Mini. Jak k tomu došlo a jak vozy používají, o tom jsme hovořili s majitelem Richardem Kettnerem.

 

Jak používáte ve firmě vozy Mini? Jsou vidět jako reklamní nosiče, ale používáte je i jako služební vozidla?
Vozy značky Mini u nás používáme téměř na vše. Část vozů máme výrazně červenobílé tak, jako máme naše firemní barvy. Tyto vozy asi znáte z nákupních center. Další využíváme jak pro služební účely našich manažerů, tak i třeba jako výhru pro nejlepšího zaměstnance měsíce apod.
 
A používáte je i jako náhradní vozy pro klienty, když si u vás objednají nějakou časově náročnější práci?
Ano, bezplatně je půjčujeme k časově náročnějším mycím programům nebo VIP klientům a můžu říct, že i majitel drahého obřího SUV si rád v Mini „zablbne“.

Kolik vozů používáte, jaké modely a jak dlouho jste věrní této značce?
Mini používáme od roku 2009. V současnosti máme 16 různých modelů, od tří a pětidveřových Cooperů, přes Countrymany se systémem pohonu všech čtyř kol, ale máme i chuťovky typu Coupe S či Roadster S.

Proč jste se pro tuto značku rozhodli?
Těch faktorů bylo více. V první řadě se mi „kultovní“ Mini vždycky moc líbilo. Jak se firma rozrůstala, hledal jsem model auta, které by fungovalo i jako dokonalý 3D billboard. Aby bylo dobře zapamatovatelné, malé, ale zároveň stylové. Rozhodoval jsem se mezi Smartem, kterého jsem kdysi vlastnil, a Fiatem 500. Při porovnání ale jasně zvítězilo Mini a dodnes nelituji. Bylo sice nejdražší, ale je to plnohodnotné auto, se kterým můžete jet v pohodě třeba do Ostravy. Ale hlavně – užijete si v něm zábavu a to auto si ihned zamilujete a milují ho i naši zákazníci.

Proč jste nezvolili nějakou méně nápadnou značku? Používat Mini jako firemní vozy není přece jen úplně obvyklé, nenarážíte i na nějaké negativní reakce zákazníků, kteří by podvědomě mohli vnímat kvůli tomu vaše služby jako drahé?
Naopak, máme jen pozitivní reakce. Už jste se někdy zlobil na někoho v Mini? Všichni se na vás v kolonách po Praze usmívají, všude vás pustí, což třeba v SUV člověk jen tak nezažije. Tuto značku lidé milují či alespoň uznávají, a to již přes 50 let, což snad dokáže jen pár značek.

Jak firemní vozy financujete? Za hotové, leasingem, proč zrovna takto, zkoušeli jste dřív i jiné formy financování?
Máme různé varianty financování, ale tím, jak za poslední dva roky vzrostla podpora automobilek směrem k operativním leasingům, je to teď i pro nás jasná volba. Dnes už opravdu nemá smysl firemní auto vlastnit.

Jak řešíte ve firmě kontrolu nákladů? Zejména spotřebu pohonných hmot?
Standardně jako v každé firmě. Tím, že vozidla používáme především po městech, nenajezdíme tolik kilometrů, takže i náklady na PHM nejsou nijak závratné. Jinak Mini žádné ostatní náklady vlastně nevyžadují. Jsou bezporuchová a stejně máme v ceně i servisní balíčky.

Hodně se teď mluví o alternativních pohonech. Přemýšlíte, že byste používali do budoucna i nějaké hybridy nebo elektromobily?
Byť jsem sám fanouškem vysokoobjemových benzínových motorů, některé elektromobily jsem si opravdu zamiloval a patří jim velmi blízká budoucnost. Například jsem měl možnost nějakou dobu jezdit s BMW i3 a můžu říct, že tohle auto skutečně předběhlo svou dobu. A jsem z něj nadšený mnohem více než z i8 nebo Tesly, se kterými jsem jezdil také. Tím nechci říct, že jsou špatná, ale i3 je prostě mnohem lepší. Je to dokonalé auto do města. Je malé zvenku, ale prostorné uvnitř a uveze 4 dospělé lidi. Má fantastický design i materiály. Elektroauta teď mají jednu výhodu navíc – můžete parkovat všude na modrých zónách. A když spočítáte ušetřené náklady na PHM třeba za 3 roky, tak se i ta vyšší cena dá ospravedlnit. Vážně o tomto modelu do firmy uvažuji, protože pro nás tím, že se nacházíme v nákupních centrech, máme vlastně všude i svou dobíjecí „benzínku“.