Český trh s auty dál roste, ale podíl Škody klesá

O 14,2 % víc než loni bylo v prvním čtvrtletí v České republice registrováno nových osobních aut. Lídrem je stále Škoda, i když její podíl mírně klesl.

 

Jakkoli statistiky registrací nevypovídají o skutečném počtu zákazníky nově zakoupených aut, pokračuje podle nich růst českého trhu osobních automobilů i v letošním roce. Za první čtvrtletí jich bylo nově registrováno 68 059, což je o 14,2 % více než ve stejném období loni. Na prvním místě zůstává Škoda, a to i přes mírný pokles o 1,19 %. Stalo se tak i přes to, že březen byl pro mladoboleslavskou značku v letošním roce zatím nejlepším měsícem, když se její vůz stal volbou
7 766 českých řidičů a šlo o nejlepší březnový výsledek v historii značky. Za skokany se při pohledu do statistiky můžou považovat značky Mercedes (meziročně +45,68 %), Mini (+69,05 %), Fiat (+ 24,43 %), Toyota (+87,42 %) nebo Renault (+38,78 %).
Nejvíc vzrostl zájem zákazníků o vozy SUV, a to meziročně o 23 %. Tam stále těsně vede Škoda Yeti (1362 registrovaných kusů), před Dacií Duster (1320) a Volkswagenem Tiguan (1103), na celkové čtvrté místo už poskočila Škoda Kodiaq. O 20 procent ale rostly i prodeje vozů nižší střední třídy.
Nadále klesá podíl naftových vozů – v prvním čtvrtletí letošního roku tvořily 40,57 % registrací, loni 43,87 %. Roste ale naopak počet elektromobilů, byť jde stále o velmi malá čísla – letos je jich registrováno už 88, loni ve stejnou dobu to bylo polovina, přesně 44. Značka Škoda táhne prodej vozů na CNG, který bylo letos nově zaregistrováno 726, zhruba stejně jako loni.