Formule 1 ve verzi hatchback aneb nejpovedenější automobilové aprílové vtípky roku 2017
Každým rokem se nás automobilky na 1. dubna pokoušejí potěšit nějakým aprílovým žertem. Jaké „zaručené“ zprávy se objevily letos?
V posledních letech pravidelně vtipkuje Škodovka, její letošní Apríl ale patřil k těm slabším. Oznámila totiž vstup do nově vznikající kategorie WRC SUV s vozem Kodiaq WRC. „Po technické stránce splňuje Kodiaq WRC všechny požadavky,“ napsala Škoda v tiskové zpráva. „Předpisy FIA mu přikazují turbomotor o objemu 2,0 litru a minimální hmotnost 1 650 kilogramů. V závodním speciálu jsou také dva elektronické asistenční systémy ze sériového modelu. Driver Alert rozpozná únavu řidiče a Blind Spot Detect ho upozorní na vůz ve slepém úhlu jeho zpětného zrcátka.“
České zastoupení Toyoty ohlásilo příchod modelů Prius Touring Sports a Prius GT, nebo-li kombi a kupé verzi svého hlavního hybridního modelu. Zejména druhý jmenovaný sliboval „vzrušující sportovní design a výkonný hybridní pohon, inspirovaný úspěchy Toyoty v motorsportu. S tímto novým modelem zažijete čistou euforii z jízdy v horských průsmycích stejně tak dobře jako na závodní dráze.“
Ve světě se ale na 1. dubna objevila spousta zajímavějších vtípků. Například Renault Sport publikoval na Twitteru obrázek prvního vozu Formule 1 ve verzi hatchback s kufrem o velikosti 300 litrů.
Lotus zase nabízel závodní helmu pro kočky, objednávky se ale mohly přijímat jen 1. dubna dopoledne.
Výrobce motocyklů Triumph pro změnu sliboval přilákat více zákazníků nahrazením řídítek volantem o průměru 260 mm.
Nikoli na nabídku modelů, ale služeb se zaměřil Hyundai, který 1. dubna představil službu Click to buy, v rámci které nabízel doručení jakéhokoli svého modelu do dvou hodin pomocí speciálních robotických dronů, schopných transportovat náklady až do 2000 kg.
Vrcholným vtipem byl ale nejspíš nově ohlášený elektronický asistent Lexus Lane Valet, který sliboval bezpečné „odstraňování“ pomalu jedoucích vozidel v levém rychlém pruhu dálnic. Když byste se ve voze vybaveném tímto asistentem blížili k autu, které by vám bránilo v rychlejší jízdě, váš automobil by takovému vozidlu automaticky vyslal signál, aby se přepnulo do poloautomatického režimu a uhlo vám z cesty do pomalého pruhu…