Volkswagen uvažuje, že zveřejní reálnou spotřebu svých aut

Volkswagen se chystá napodobit koncern PSA a zveřejnit spotřebu svých vozů v běžném provozu, který více odpovídá realitě, než dnes uváděné hodnoty.

 

Značky Peugeot a Citroën minulý týden zveřejnily na internetu reálnou spotřebu tisícovky verzí svých modelů. Projekt, který se inspiroval evropským projektem RDE „Real Driving Emissions“, měří spotřebu paliva pomocí přenosného měřicího zařízení, které je instalováno na vozidle. Měření spotřeby probíhala na veřejných komunikacích (23 km v městských ulicích, 40 km na běžné silnici a 30 km na dálnici) za reálných podmínek jízdy (zapnutá klimatizace, naložená zavazadla a cestující, členitý terén atd.).
Nyní se k podobnému kroku chystá i Volkswagen. „Přemýšlíme, že uděláme totéž co PSA,“ řekl tento týden britskému AutoExpressu šéf koncernu VW Matthias Müller. „Byl by to dobrý způsob, jak znovu získat důvěru našich zákazníků a veřejnosti po Dieselgate.“
Müller je příznivcem nové metodiky měření WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), které se začne používat od letošního podzimu a pro všechna nová auta by mělo být povinná od září 2018. Cyklus je rozdělen do čtyř částí s různými rychlostmi jízdy: nízkou, střední, vysokou a extra vysokou. Každá část je rozdělena do dalších částí: akcelerace, zastavení a brzdění. Každá kombinace motor/převodovka je testována v režimu úsporném, ale také v režimu se zapnutou klimatizací apod. Přesto má tato metodika také své odpůrce, kteří upozorňují například na to, že v testování není zahrnuto žádné stoupání do kopce.