BMW řady 5 sedmé generace vstupuje na český trh
Je větší, lehčí, hezčí, má lepší aerodynamiku a dostalo pořádnou nálož asistenčních systémů inspirovaných řadou 7. Co víc si přát?
Manažerský sedan mnichovské automobilky má za sebou více než 45letou historii, během které se ho prodalo téměř osm milionů kusů. Nová generace s interním označením G30 dělá další krok kupředu a představuje lehce upravený design, který podle slov zástupců automobilky vyzařuje sportovní charakter, eleganci a styl. A nezbývá, než s tímto tvrzením souhlasit. Pětka působí opravdu svěžejším a dynamičtějším dojmem a navíc podle našich prvních letmých dojmů nabízí hodnotnější a dotaženější interiér i řadu nových bezpečnostních a komfortních asistentů.
ČTĚTE TAKÉ: Interiér budoucnosti podle BMW
Proti svému předchůdci narostla nová generace do všech směrů. Je o 36 mm delší, šest milimetrů širší a o dva milimetry vyšší. Rozvor kol narostl o 7 mm na současnou hodnotu 2975 mm. Těžit z toho mají zejména pasažéři, kteří získají o chlup více životního prostoru. Zavazadlový prostor nabízí 530 litrů, což je o 10 l více, než odcházející model. Co navíc stojí za zmínku, že i při nárůstu vnějších rozměrů dokázala nová pětka zhubnout. A to v závislosti na zvolené motorizaci a výbavě až o 100 kg.
Zajímavou novinkou je natáčecí zadní náprava a nechybí ani adaptivní, či sportovní podvozek. Často kritizované dojezdové pneumatiky run-flat nejsou nově součástí standardní nabídky, ale nalezneme je jako jednu z příplatkových položek. Za zmínku stojí též výjimečná hodnota aerodynamického odporu s hodnotou cx pouze 0,22. I díky tomu nabídne nejúspornější model s běžným pohonem 520d EfficientDynamics Edition průměrnou spotřebu jen 3,9 l/100 km. Všechny modely vyjma právě motorizace 520d využívají nově výhradně osmistupňovou automatickou převodovku. Motorová paleta nabízí modernizované známé naftové i benzinové agregáty. První skupinu zastupují modely 520d a 530d, benzinové jednotky 530i, 540i a M550i. V nabídce nebude chybět ani plug-in hybridní 530e iPerformance a později bude představeno vrcholné provedení M5.
PSALI JSME: Kombík BMW řady 5 na oficiálních fotografiích
Interiér se v mnohém inspiroval sedmičkovou řadou. Nalezneme zde desetipalcový barevný dotykový displej, zvětšenou plochu head-up displeje s novými funkcemi a stejně jako v sedmičkové řadě, i v BMW řady pět půjde ovládat vybrané funkce infotainment systému pomocí gest. BMW 5 je ve své nové generaci nabito elektronickými pomocníky, jejichž cílem je ulehčit řízení, zlepšit cestovní komfort i maximalizovat aktivní bezpečnost. Stejně jako v řadě 7, i nová generace řady 5 nabídne možnost samostatného dálkového zaparkování automobilu, a to pouze pokyny zadávanými přes klíč vozu. Základní cena nové generace řady 5 startuje v případě modelu 520d na částce 1 067 934 Kč bez DPH.