Opel Insignia Sports Tourer – těšíme se do Ženevy
Opel ukázal fotografie nové generace Insignie ve verzi kombi. Ta znovu ponese označení Sports Tourer a přinese řadu nových technologií, stejně jako dříve představená pětidveřová verze Grand Sport. Nepředpokládáme, že to bude špatné auto, ale co víme jistě už teď, že půjde o jeden z nejhezčích kombíků na trhu.
O nové generaci Opelu Insignia jsme psali již dříve a o všech dosud známých novinkách odhalených s představením pětidveřové verze si můžete přečíst v předchozím článku ZDE.
I nově představená varianta kombi strhává veškerou pozornost na svůj vzhled. I zde je stejně jako u verze Grand Sport patrná inspirace studií Monza Concept. I když délka nového kombi 4986 milimetrů je nepatrně větší oproti předchůdci, nový model působí atletičtějším a agilnějším dojmem. K tomu přispívá i o 11 mm širší rozchod kol a též rozvor, který se prodloužil o 92 mm na 2829 milimetrů. O 30 mm byl pak zkrácen přední převis karoserie.
Nakládání zavazadel usnadní nízko položený práh zavazadlového prostoru, zvětšila se šířka ložné plochy mezi podběhy zadních kol a o 97 mm vzrostla i délka ložné plochy na celkových 2005 mm při sklopených opěradlech zadních sedadel. Zavazadlový prostor nového Opelu Insignia Sports Tourer má maximální objem 1640 litrů, což je o 100 litrů více než v případě předchůdce. Hodnota základního objemu by měla nabídnout 520 litrů. Manipulaci se zavazadly usnadňují i elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru řízené pohybovým senzorem. V kombinaci se systémem bezklíčového odemykání a startování „Keyless Open“ tak postačí pohyb nohy pod zadním nárazníkem a dveře zavazadlového prostoru se bez dotyku ruky otevřou či zavřou. Variabilitu zavazadlového prostoru zvyšuje na přání dodávané zadní sedadlo dělené na tři části v poměru 40/20/40. Rovněž na přání se dodává sada FlexOrganizer obsahující lišty v bocích a podlaze, do kterých se upínají nejrůznější dělicí sítě a příčky, takže každý náklad lze bezpečně uchytit proti nežádoucímu pohybu.
Světovou premiéru zažije nová Insignia na blížícím se autosalonu v Ženevě již zkraje března. Při té příležitosti se dozvíme více i o pohonných jednotkách vozu, jejichž charakteristiky zůstávají nadále neodhaleny. Zajímavou informací přesto je, že máme počítat s mezigeneračním snížením hmotnosti. V závislosti na motoru a výbavě zhubla Insignia podle zástupců automobilky až o 200 kg.
Čtěte také: