Exkluzivně: Emisní stín padá ve Francii na Renault i Citroën
Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km.
S informací přišel jako první list Le Parisien, podle nějž byl tento dramatický rozdíl hodnot naměřen u Citroënu C4 Cactus s motorem 1.6 BlueHDi 100. Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden se vznětovým motorem, a podrobila je sérii testů v Joint Research Centre. Testovala je v laboratorních podmínkách i v běžném provozu a při různých teplotách.
Lucia Caudet, mluvčí Evropské komise, ale zároveň uvedla, že rozpor ve výsledcích měření NOx v laboratorních podmínkách a na silnici ještě nemusí znamenat, že automobilka podváděla. „Výsledky měření jsme 22. prosince předali k dalšímu šetření a je na příslušných státních orgánech, aby je vyhodnotily,“ uvedla.
Pařížská prokuratura zahájila tento týden vyšetřování automobilky Renault, zda nepodváděla při měření emisí. Francouzská ministryně životního prostředí Ségolène Royalová se k aktuální situaci zatím nevyjádřila, ale už začátkem týdne konstatovala, že by se stávající prověřování emisí u Renaultu mělo rozšířit i na koncern PSA. Pro Reuters ale údajně uvedla: „Nemám zatím důvod se domnívat, že Renault podváděl podobně jako Volkswagen.“
Koncern PSA k celé záležitosti pro média zatím uvedl pouze to, že nedostal žádné protokoly o měření, ke kterým by se mohl vyjádřit, ale že na případném vyšetřování bude spolupracovat.
Vyšetřování Volkswagenu stále probíhá. Aktuálně čelí šest jeho manažerů obvinění z podvodu ve Spojených státech. Pět z nich je v Německu, jeden byl zatčen během dovolené na Floridě.