Nové fotografie faceliftované Octavie

Octavia

OctaviaŠkoda ve Vídni naživo představila modernizovanou Octavii včetně verzí RS s kontroverzní přídí s dělenými světlomety. Přinášíme nové fotky a podrobnější informace.

 

Nejvýraznější změna faceliftu je v oblasti přední masky. Světlomety jsou dělené, přičemž jejich vzhled se u běžné Octavia a u verze RS poněkud liší. U sportovní škodovky je oddělená část světel decentně integrovaná do masky chladiče. Nově mohou být vybaveny Full-LED-technologií. Zadní koncová světla, která rovněž využívají technologie LED, nyní tvoří homogenní světelnou plochu ve tvaru písmene C. ŠKODA OCTAVIA narostla o několik milimetrů do délky, rozchod kol vzadu vzrostl o 30 milimetrů.
Octavia7Nové ambientní osvětlení ve dveřích na bázi LED lze regulovat v deseti odstínech. Mezi nová Simply Clever řešení patří dva USB-konektory pro cestující na zadních sedadlech, sklopné stolky na opěradlech předních sedadel a vyjímatelná LED-svítilna v zavazadlovém prostoru verze s karoserií kombi, vyhřívaný věnec volantu a klíč s možností personalizace.
Nová generace systémů infotainmentu je provedena ve skleněném designu a její kapacitní displeje reagují už na lehký dotyk. Vrcholný navigační systém Columbus nabízí obrazovku s úhlopříčkou 9,2 palce, WLAN-hotspot a LTE-modul pro mimořádně rychlý přenos dat. V Phoneboxu je možno indukčně nabíjet chytré telefony.
Novinkou v programu elektronických systémů jsou asistent pro jízdu s přívěsem, prediktivní ochrana chodců, sledování mrtvého úhlu Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert a Crew Protect Assist, spolupracující se systémem Front Assist, včetně funkce nouzové brzdy City.
Pro modely Octavia a Octavia  Combi jsou k dispozici tři benzinové motory (TSI), tři motory naftové (TDI) a jeden agregát G-TEC (poháněný zemním plynem). Výkonnostní spektrum sahá od 81 kW (110 k) po 135 kW (184 k). Vedle manuálních převodovek je pro všechny motorizace k dispozici také převodovka DSG. Verze 1,8 TSI a 2,0 TDI lze kombinovat s pohonem Octavia3všech kol 4×4. Jako volitelná výbava je nabídce Dynamic Chassis Control (DCC), umožňující měnit charakteristiku tlumení od komfortní až po sportovní. Všechny motory plní normu Euro 6.
Verze RS nabízejí dvě motorizace. Výkon benzinového motoru 2,0 TSI byl zvýšen o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k). Z 0 na 100 km/h vůz zrychluje za 6,7 s a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k) slibuje průměrnou spotřebu 4,5 litru nafty na 100 kilometrů. Díky sportovnímu podvozku je karoserie o 15 mm snížená, rozchod zadních kol je o 30 mm větší než dosud.

{gallery}stories/automobil_ve_firme/2017_Leden/Octavia{/gallery}