Volkswagen chce s Crafterem porazit Ford a Fiat
Až 800 milionů eur plánuje investovat Volkswagen do továrny v Polsku, která by měla produkovat až 100 000 Crafterů ročně. VW chce v segmentu velkých dodávek porazit lídry trhu, kterými jsou Ford a Fiat.
Poté, co padl projekt spolupráce Volkswagenu a Daimleru, v rámci které měl Daimler dál vyrábět příbuzné modely VW Crafter a Mercedes Sprinter, rozhodl se Volkswagen mohutně investovat do vlastní produkce velké dodávky. Nová továrna v polské Wrzesnii by měla začít produkovat až 100 tisíc aut ročně od roku 2018.
Ke zdvojnásobení současných prodejů mají pomoct novinky v nabídce Crafteru, jako třeba pohon předních kol, automatická převodovka nebo nabídka otevřeného telematického systému RIO, který hodlá Volkswagen začít nabízet od příštího roku pro správce firemních autoparků. Pohon předních kole ocení firmy, které přepravují velký, ale nijak těžký náklad, jako květinářství či pekařství. Automatická převodovka zase bývá podmínkou účasti ve výběrovém řízení pro německé záchranné a policejní složky.
Segment velkých dodávek od tří do šesti tun je na vzestupu, který souvisí s rozvojem eshopů a na ně navázaných doručovacích firem. Ročně se jich momentálně ve světě prodá zhruba 1,3 milionu. Jen v Evropě loni tento segment stoupl o 14 % na půl milionu kusů. Lídrem trhu je Ford Transit.
Crafter zaujímá v nabídce koncernu specifické místo, protože pro něj bylo kvůli velké nosnosti potřeba vyvinout zcela novou podvozkovou platformu, která není použitelná pro žádný další model. Rovněž investice do továrny je nutná, protože žádný koncernový závod není schopen montovat nebo lakovat vůz o délce až 7,4 metru, jakým Crafter je. Nová továrna vznikne ve městě Wrzesnia. V polské Poznani se už vyrábí menší užitkový model Caddy.