BMW věští konec dealerství v podobě, jakou známe
Tradiční prodejní autosalony už nemusí dlouho existovat. Auta si budou zákazníci prohlížet ve virtuální realitě.
Konec dnešní podoby dealerství věští podle britského Autocaru Michele Fuhs, zodpovědný za budoucí prodejní a prémiový systém v automobilce BMW. „Nestane se to za 10 dní, ale nemohu říct, že maloobchodní prodej aut bude za 10-15 let vypadat stejně jako dnes,“ řekl na dealerské konferenci v Amsterdamu.
Šíře současné nabídky BMW je nesrovnatelná s dobou před několika lety, kdy značka nabízela jen modely 3, 5 a 7. Dnes je její nabídka desetkrát větší, řekl Fuhs. „Musíme nastartovat revoluci. Dva tisíce metrů čtverečných v centru Amsterdamu už nám nestačí.“
Řešením jsou podle něj například koncepty módních butikových obchodů, používání virtuální reality a kombinace fyzicky vystavených modelů a digitálních prezentací. Dealerství BMW tak v současné době čekají maximálně jen drobné investice, hlavní změna by měla přijít v letech 2018-2020.
Virtuální realitu chce využívat při prodeji i řada dalších značek, jako třeba Jaguar nebo Hyundai. Audi už zkouší používání 3D brýlí HTC Vive a Oculus Rift, které by umožnily zákazníkům prohlédnout si jakýkoli ze 70 verzí modelů značky zvenku i zevnitř a dokonce v různých světelných podmínkách, měnit barvy i výbavy. Zkušebně se už testuje v šesti dealerstvích v Německu.