Nejdřív displej, pak teprve auto
Je to tady – digitalizace a konektivita postoupila tak daleko, že displej je považován za nejdůležitější věc v autě. Seat přiznal, že „nejprve navrhujeme design displeje, pak všechno ostatní“.
Tisková zpráva Seatu přinesla potvrzení, jak důležité začíná být pro automobilky konektivita, digitalizace a vše ostatní. „Záplava displejů přinesla revoluci do způsobu vývoje interiéru osobního vozu. Nyní na nich všechno závisí až do té míry, že nejprve navrhujeme design displeje, pak všechno ostatní,“ říká ve zprávě Jaume Sala, vedoucí oddělení vnitřního designu ve společnosti Seat, který také uvedl, že „dříve jsme navrhli vnitřní design vozu a nakonec hledali místo, kam umístit displej. Nyní se však všechno točí kolem displeje“.
Je to asi logický krok, automobilky se snaží zaujmout mladé lidi, kteří se v nejnovějších průzkumech moc nehrnou do toho, vlastnit auto. A konektivita je jednou z cest, jak je zkusit oslovit. Seat do toho proto šel naplno, a přiznává, že displeje u něj navrhuje větší počet lidí než exteriéry osobních vozů. Do konce letošního roku bude v oddělení UX Design, které zodpovídá za displeje, pracovat 30 lidí. „Navrhnout design displeje osobního vozu je časově velmi náročná práce, která trvá rok a půl a vyžaduje 1000 skic. Ve společnosti SEAT mají všechny displeje jednu věc společnou – jsou umístěny v úrovni očí a natočeny směrem k řidiči. Nejnovější displej v novém Leonu má úhlopříčku osm palců, přibližně 20 centimetrů, podobně jako tablet. Pro tento nový model bylo navrženo 3000 ikonek a piktogramů,“ dodává zpráva.