Plug-in hybridy se firmám nevyplatí
Náklady na pořízení a provoz plug-in hybridního auta se firmám ve srovnání s pořízením dieselového vozu vrátí někdy až po 267 tisících kilometrech. Spočítala to britská fleetová firma Activa Contracts.
Řada britských společností si pořídila plug-in hybridní vozy (PHEV)v domnění, že se jim díky levnějším nákladům na kilometr provozu celkové náklady minimálně vyrovnají ve srovnání s klasickým dieselovým vozem i při obvyklém provozním cyklu 3 roky / 60 000 kilometrů. Ale studie fleetového specialisty Activa Contracts ukázaly, že to není pravda. Plug-in hybridní vůz by v některých případech musel být v provozu minimálně 8 let a najet skoro 270 tisíc kilometrů, aby mohl dieselu v celkových nákladech (TCO) konkurovat.
Obchodní ředitelka firmy Activa Contracts k tomu dodala: „Pokud firemní řidiči ujedou za den 80 kilometrů a více, plug-in hybrid není efektivní a provozovateli neskýtá výhodu. Pouze pro krátké jízdy po městě je plug-in hybrid efektivní. Pro rozhodnutí o rentabilitě je proto klíčové, jak je auto používáno.“ Uznává sice daňové zvýhodnění a šetrnost k životnímu prostředí, ale zmiňuje i nevýhody jako vysoké pořizovací náklady a omezení v podobě dlouhého nabíjení baterií.
Activa Contracts počítala TCO pro tři dvojice vozů prodávaných na britském trhu. V případě na britských ostrovech nejprodávanějšího plug-in hybridu Mitshubishi PHEV porovnaného s verzí s motorem a 2.2 DI-D se náklady srovnaly až po 267 000 kilometrech. Pořizovací cena hybridu byla o 18 tisíc liber vyšší. U Audi A3 Sportback 1.4 TFSI e-tron a 1,6 TDI 110PS po 134 000 kilometrech a u Mercedesu C 350E Sport Premium a 200d AMG po 118 000 kilometrech.