Platforma MQB zůstane Volkswagenu na dvě generace

MQB

MQBV rámci úsporných opatření zůstane koncern Volkswagen u podvozkové platformy MQB zřejmě déle, než původně plánoval.

Volkswagen Group plánuje, že bude moct využívat svou modulární podvozkovou platformu MQB rovnou pro další dvě generace svých modelů, což ušetří značné náklady. Deníku Boersen-Zeitung to v sobotu řekl šéf značky VW Herbert Diess.
Platformu MQB představil koncern v roce 2012, je na ní postavena třeba i Škoda Octavia, Superb nebo Kodiaq. Technické sdílení základu podvozku napříč několika značkami už koncernu přineslo značné úspory a prodloužení její životnosti ušetří další finance. Jen Diess chce snížit roční náklady značky VW o 3,7 miliardy eur. To by mělo pomoc zvýšit dnešní dvouprocentní marži VW někam ke čtyřem procentům do roku 2020. „Jsme na tuto výzvu připraveni. I s menšími investicemi dokážeme být do budoucna konkurenceschopní,“ uvedl Diess.
Čtěte také:
Elektromobily připraví desetitisíce lidí o práci
Koncern VW bude škrtat, dotkne se to i Škodovky?