Typickým představitelem českého manažerského vozu je Škoda

Průzkum Manažerský vůz vytvořený pro Volkswagen Financial Services ukázal, že představám o typickém voze českých manažerů vévodí značky Škoda, Audi, Volkswagen a BMW. Vyplývá to z hodnocení 203 fleet manažerů ve vybraných malých, středních a velkých firmách v České republice s minimálním počtem 5 firemních automobilů do 3,5 tuny.

Průzkum dále ukázal, že značku Škoda zmiňuje téměř polovina fleet manažerů (48 %). Konkrétně se jedná o modely Škoda Superb a Octavia v provedení Combi. Dalších 12 % dotázaných označilo Audi, podle jejich názoru je typickým manažerským vozem Audi A6. U Volkswagenu vévodí model Volkswagen Passat. 
Podle Jana Sedláčka, ředitele oddělení Fleet a remarketing společnosti Volkswagen Financial Services, musí manažerské vozy skloubit očekávání samotného manažera i firmy. Velmi důležitá je také jejich technická vybavenost, spolehlivost, vzhled a výkon. „Z pohledu firem, respektive fleet manažerů, vstupuje do výběru manažerského vozu ještě jeden zásadní atribut. Jedná se o optimální kombinaci komfortu, nákladů a personalizovaných služeb. Při pořizování firemních vozidel hrají důležitou roli i nabízené extra služby např.: nárok náhradního vozu v případě jeho opravy. Zajištění mobility, perfektní servis a jednoduchý nástroj na spravování vlastního vozového parku,“ dodává Jan Sedláček.
 
Změnu vkusu
Mezi výkonné a pohodlné vozy pro manažery postupně čím dál tím víc pronikají i automobily kategorie SUV a různé crossovery. Obliba SUV roste jak ve světě, tak u nás. Jen za posledních deset let se v České republice zvýšil tržní podíl vozů SUV desetkrát. Zatímco v roce 2005 bylo na českém trhu registrováno 2 448 nových SUV a terénních vozidel, loni to bylo již 43 962 vozů této kategorie. Tržní podíl vzrostl z přibližně 2 % na více než 19 %. Dostupné statistiky jasně ukazují, že kompaktní SUV se pomalu, ale jistě stávají vyhledávaným produktem i mezi manažery jednotlivých firem. „Zvyšující zájem si zasloužily především díky své komfortnosti, bezpečnosti a prostornosti,“ uzavírá Jan Sedláček.

Psali jsme také:

České firmy preferují naftový pohon, nic na tom nezměnila ani aféra dieselgate
Nejfleetovější značkou v ČR je Audi
SROVNÁVACÍ TEST: Manažerské čtyřkolky