Škoda řeší, co dál s modely RS
Skončí označení RS u značky Škoda definitivně nebo se naopak dočkáme i Superbu RS či dokonce Kodiaqu RS? O tom se prý v současné době v české automobilce intenzivně diskutuje.
Sportovněji laděné verze RS tvořily dlouhou dobu pevnou součást nabídky mladoboleslavské automobilky a odkazovaly na její více než stoletou tradici a úspěchy v motoristickém sportu. Po léta byly součástí nabídky modelových řad Fabia a Octavia. V aktuální generaci Fabie ale tento derivát z nabídky zmizel a zůstaly jen „eresa“ liftbacku a kombíku octavie. Nyní se prý v automobilce o budoucnosti loga RS bouřlivě diskutuje. Možný je jak konec sportovních škodovek, tak naopak rozšíření do dalších modelových řad.
Podle některých spekulací v zahraničních médiích se nový šéf Bernhard Maier snaží zjistit, zda mají modely RS v nabídce zůstat a jsou dostatečně ziskové, aby se vyplatily náklady na jejich vývoj. Škodovce se totiž extrémně dobře prodávají nejdražší, nejvíc vybavené verze Laurint & Klement především v řadách octavia a superb. Právě v nich vidí řada lidí z vedení škodovky další potenciál zisku. Zároveň sportovní modely nejdou úplně dohromady s celokoncernovou strategií uvádět v následujících letech především elektromobily a hybridy.
„Teoreticky nevidím žádné překážky pro různé deriváty našich modelů, ale všechno je otázka poptávky,“ citoval Bernharda Maiera britský Autocar. Mluvčí Škoda Auto Jozef Baláž o budoucnosti RS nepochybuje a na dotaz naší redakce uvedl: „Octavia RS je velice úspěšný model a s podílem 13 % ze všech verzí Octavia prodaných v Evropě výrazně překračuje naše původní očekávání. I proto má varianta RS pevné místo v modelové paletě vozů ŠKODA.“
Pokud zvítězí názor, že RS verze dávají škodovce smysl, pravděpodobně by se mohl na trhu objevit Superb RS. Pod kapotu by připadal v úvahu především motor 2.0 TSI o výkonu 221 kW používaný v Golfu R. Naopak nepravděpodobný je návrat loga RS do řady Fabia. Logické je, aby se tyto vrcholné varianty objevily jen u dražších modelů, kde jsou kupující ochotni si připlatit. Ovšem Superb je s největší pravděpodobností ta poslední možnost. Úvahy o Kodiaqu RS jsou spíš z kategorie scifi.
Čtěte také:
– Škoda se chystá do Jižní Koreje už v roce 2017