Škoda se chystá do Jižní Koreje už v roce 2017
Novým trhem pro značku Škoda by se mohla už v příštím roce stát Jižní Korea, kde má její mateřský Volkswagen momentálně pozastavený prodej 70 svých modelů VW, Audi a Bentley kvůli aféře Dieselgate.
S odvoláním na zdroj automobilky přinesl tuto informaci server Automotive News Europe. Škoda o vstupu na korejský trh uvažuje už delší dobu, společně například s Iránem a Singapurem. Souvisí to i s rozšířením modelové palety o nové SUV Kodiaq. „S rozšířením palety SUV vozů jsme schopni získávat nové trhy,“ uvedl v červnu předseda představenstva Bernhard Maier. Oficiálně ale automobilka vstup na nový trh sice připouští, ale podrobnosti zatím tají: „Jako součást Strategie 2025 společnost Škoda průběžně analyzuje potenciál trhů, na kterých dosud není přítomná, a to včetně zemí jako je i Jižní Korea a Írán. Rozhodností o konkrétním datu vstupu na tyto trhy však dosud nepadlo,“ uvedl dnes mluvčí Škodovky Jozef Baláž.
Uvedení značky Škoda na jihokorejský trh by mohlo koncernu VW pomoc zlepšit si reputaci v této zemi, kde mu tamní úřady nedávno zakázaly prodej zhruba 80 vozů značek Volkswagen, Audi a Bentley v souvislosti s aférou Dieselgate a vyměřila jí pokutu ve výši 17,8 miliardy wonů (15,9 milionů dolarů). Škoda by tak velmi pečlivě musela volit nejen nabídku modelové řady, ale i přesnou specifikaci motorů. „Ani tyto spekulace nebudeme komentovat,“ dodal Jozef Baláž.
Jižní Korea nepatří mezi největší světové trhy (ročně se zde prodá zhruba dva miliony nových aut), ale je významným odbytištěm zejména pro luxusní značky koncernu VW. Stejně jako v Evropě zde dieselové motory tvoří zhruba polovinu prodejů.