Nový Civic se blíží, zatím bez dieselu
Klíčový evropský model Hondy – Civic – se brzy dočká odměny. Výrobce zveřejnil ještě před odhalením na autosalonu v Paříži první várku informací. Ta nejpřekvapivější je o absenci dieselového motoru.
Nový Civic bude širší, delší a nižší než jeho předchůdce. Na délku bude hatchback měřit 4 497 mm (+ 127 mm). Svým vzhledem bude opět vybočovat z řady spíše usedlejších vozů nižší střední třídy a jeho divoký design patrně nebude řadě řidičů sympatický. Mitsuru Kiraya, šéf projektu Civic, si ale za jeho vzhledem stojí, aktuální generace totiž podle něj byla „příliš konzervativní pro mladší zákazníky“. Vůz dostane ostrou a agresivní přední masku, výrazné podběhy kol a tvarované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu. O 30 mm na 2 700 mm narostl rozvor náprav. Na špici zůstává civic v kategorii objem zavazadlového prostoru – 478 litrů patří mezi nejlepší hodnoty ve třídě.
Výrobce si zakládá především na zcela nově vyvinuté platformě, která je o 16 kilogramů lehčí než u předchozí generace a zároveň má o 41 procent větší torzní tuhost. Je to především díky novým výrobním postupům a zmenšení vzdálenosti mezi bodovými sváry ze 40 na 20 mm. Z hlediska jízdních vlastností bude ale zásadní změnou především to, že zavěšení MacPherson vpředu doplnila vzadu víceprvková náprava místo torzní příčky. V některých verzích půjde dokonce objednat adaptivní tlumiče.
Poměrně skoupá je zatím nabídka motorů. Civic jako první Honda v Evropě dostane 1,0litrový tříválec a 1,5litrový čtyřválec – v obou případech jde o přeplňované benzinové motory označované jako VTEC TURBO. Litrový agregát nabídne maximální výkon 95 kW, větší sourozenec 134 kW. Nějaký dieslový motor ale snad časem dorazí. Podvozek umožňuje i zástavbu hybridního pohonu, podle zpráv z automobilky však nikoli toho plně elektrického.
Na českém trhu by podle informací importéra měla být novinka k dispozici v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.
{gallery}stories/automobil_ve_firme/Honda_Civic_2017{/gallery}
Čtěte také: