Sprinter je silnější a uveze těžší náklady
Značka Mercedes-Benz vylepšila svůj lehký užitkový model, oblíbený ve všech velikostních a váhových kategoriích. Sprinter dostal silnější základní motory i nové verze, které mají téměř o půl tuny vyšší užitečnou hmotnost a uvezou nejvíce ve své kategorii.
Za 21 let kariéry dvou generací prodal mercedes více než tři miliony sprinterů. Jen vloni našlo nové majitele 194 200 exemplářů. První generace sprinteru se začala prodávat již v roce 1995, současná druhá se vyrábí od roku 2006 a před dvěma lety byla modernizována. Sprintery se vyrábějí v německých továrnách Düsseldorf a Ludwigsfelde, v Argentinmě, Rusku i Číně. Ještě letos automobilka postaví další závod na výrobu tohoto modelu v USA.
Nyní přišel čas na další změny. Paletu modelů rozšířila verze s celkovou hmotností 5,5 tuny, díky které tento užitkový model mercedesu nabídne širokou škálu verzí ve váhovém rozpětí od 3 do 5,5 t. Skříňová varianta může mít o téměř půl tuny vyšší maximální užitečnou hmotnost až 2,95 t, ve své třídě rekordní, podvozek s kabinou pak 3,41 t. Díky tomu bude sprinter atraktivnější pro výrobce různých nástaveb a vnitřních výbav, které dostává zhruba každý druhý kus. Přitom mají být zachovány typické vlastnosti sprinteru, jehož majitelé oceňují snadné nastupování, komfortní jízdu a interiér i dynamiku blížící se osobním automobilům.
Sprinter se již před třemi lety stal prvním vozem své kategorie, jehož kompletní nabídka motorů splňovala emisní normu Euro VI. Sprintery pro evropský trh nyní přecházejí na nové motory, které používají vstřikování syntetické močoviny AdBlue a systém selektivní katalytické redukce SCR. Základním motorem je nyní čtyřválcový turbodiesel 2,15 litru s výkonem 84 kW a maximálním točivým momentem 300 Nm, zhruba o pětinu silnější než předchůdce. Asi o 10 procent vyšší výkon i točivý moment má silnější verze, produkující 105 kW a 330 Nm. Nejvýkonnější varianta čtyřválce s výkonem 120 kW zůstala beze změn, stejně jako třílitrový šestiválec produkující 140 kW a 440 Nm. Změnilo se ale pojmenování všech naftových jednotek, plnících normu Euro 6. Již nemají název BlueTEC, vrátily se k dřívějšímu označení CDI.
Čtěte také:
Užitkové renaulty zamíří do terénu
Nové dodávky od PSA se budou otevírat samy
Dopravci se přesunují k levným čerpacím stanicím
{gallery}stories/automobil_ve_firme/mercedes_sprinter_2016{/gallery}