Průzkum: Češi mají průměrně 4 věrnostní karty

shell_clubsmart

shell_clubsmartSpolečnost Shell provedla ve spolupráci s agenturou STEM/MARK průzkum zjišťující, jak jsou mezi Čechy oblíbené takzvané věrnostní kartičky, kterými se snaží podpořit loajalitu zákazníků také značky čerpacích stanic. Podle výsledků jejich obliba neopadá. Průměrný Čech vlastní čtyři věrnostní karty, někteří jich ale mají i více než šestinásobek.

Češi jsou stále věrní věrnostním kartám. Podle aktuálního průzkumu společnosti Shell, kterého se v březnu účastnilo 512 respondentů, jsou tyto karty v Česku stále velmi oblíbené. Za smysluplné a důležité je považují dvě třetiny dotazovaných. Podle třetiny tázaných je velmi výhodné členství ve věrnostních programech čerpacích stanic.

Shell patří k prvním firmám, které věrnostní karty v Česku zavedly. Mezi značkami čerpacích stanic jí patří prvenství, kartu Shell ClubSmart začala svým zákazníkům nabízet již v roce 1998. Za každé tankování se jim dle načerpaných litrů a druhu paliva nebo i za využití dalších služeb přičítají body, které pak mohou vyměnit za produkty z katalogu odměn či body darovat, například charitativním organizacím. Za načerpání více než 30 litrů paliva, volbu prémiových paliv a tankování v neděli se body násobí. Z odvětví čerpacích stanic respondenti v průzkumu nejčastěji uvedli právě společnost Shell, která v dubnu představila nový katalog svých odměn.

Nejčastěji však Češi využívají věrnostní programy velkých obchodních řetězců a obchodů s potravinami či drogistickým zbožím. Není náhodou, že placení v mnoha samoobsluhách začíná dotazem pokladní na věrnostní kartičku daného řetězce.

shell_clubsmartČeši mají v průměru čtyři různé věrnostní karty. Většina, tedy 39 procent, jich vlastní jednu až tři, jedna pětina má dokonce šest či více karet. Nejvyšší počet, v průzkumu zjištěný u jedné osoby, bylo 26 kartiček. Celá polovina respondentů však využívá pouze jednu až dvě karty, pět a více aktivně používá jen 22 % dotazovaných. Pět procent respondentů vlastní kartu Shell ClubSmart.

Obecně se věrnostních programů účastní více ženy než muži a nejčastěji jejich výhod využívají zákazníci ve věku 30 až 44 let. Za smysluplné a důležité je považuje 56 procent vysokoškolsky vzdělaných klientů. Nejčastěji uváděnými důvody, které přiměly zákazníky
vstoupit do věrnostního programu, jsou přímé materiální výhody. Ocenění za věrnost značce v podobě slevy a zvýhodněných podmínek pro získání určité služby nebo zboží preferuje 92 % respondentů. Cíleně sbírá věrnostní body za účelem získání konkrétní odměny celých 36 procent Čechů. To bývá často případ věrnostních programů ropných společností. Mnoho řidičů firemních vozidel tak čerpá palivo výhradně u značek jako například Shell, které takový program provozují.

Čtěte také:

Mobily umožní správu firemního účtu za palivo

Shell V-POWER NITRO+ 95 čistí motory

Opel bude uvádět spotřebu v reálném provozu

{gallery}stories/automobil_ve_firme/shell_pruzkum_karty{/gallery}