Opel bude uvádět spotřebu v reálném provozu
Německá značka Opel se rozhodla být transparentní a poskytnout svým zákazníkům reálné údaje spotřeby i emisí svých vozů. Ty bude měřit ve skutečných podmínkách dle připravované procedury WLTP, která začne platit v příštím roce. Prvním modelem, ke kterému automobilka udá hodnoty, které naměřila v reálném provozu, bude Astra. Jen u měření její aktivity neskončí.
Není tajemstvím, že v současnosti používaná metodika NEDC, takzvaný „nový evropský měřící cyklus“, má své dny sečteny. Tato testovací procedura byla zavedena před dvaceti lety a její kořeny sahají do šedesátých let minulého století. Údaje naměřené v laboratorních podmínkách neodpovídají realitě, kdy mají automobily skutečnou spotřebu až o několik litrů vyšší.
Jako první se rozhodl převzít iniciativu francouzský koncern PSA, který již zveřejnil první údaje z reálného měření. Následovat jej bude německá automobilka Opel. První výsledky budou známy v červnu, kdy opel u svého modelu Astra kromě oficiálních údajů pocházejících z testů NEDC zveřejní také výsledky spotřeby a emisí CO2, které značka naměřila v reálných podmínkách dle testovacího cyklu WLTP, jež má začít platit v září roku 2017. Opel udá rozsah spotřeby nízkými a vysokými čísly. Zájemci je budou moci najít na webových stránkách značky.
Předseda představenstva automobilky Karl-Thomas Neumann k tomu řekl: „V opelu pevně věříme, že by si měl automobilový průmysl znovu získat důvěru zákazníků i odborníků.“ Neumann také apeluje na Evropskou unii i její členské státy, aby urychlily vývoj a sjednocení metodiky měření v reálných podmínkách a ukončily tak současnou nejistotu, zapříčiněnou výsledky testů, které jsou jen těžko srovnatelné se skutečností.
Značka Opel se rozhodla jít příkladem i v samotném snižování emisí. Od srpna začne do svých vozů zavádět vylepšenou technologii selektivní katalytické redukce SCR, využívající ke snížení emisí oxidů dusíku vstřikování roztoku syntetické močoviny AdBlue do výfukového traktu. V roce 2018 jí budou mít všechny dieselové modely značky včetně malých, které jej dosud ke splnění současné normy Euro 6 nepotřebovaly.
Čtěte také:
PSA má první výsledky měření reálné spotřeby