Alfa Romeo Giulia: konečně podrobnější informace

alfa_romeo_giulia

alfa_romeo_giuliaKlíčový model italské značky Alfa Romeo se měl původně začít v Evropě prodávat již během února. Nestalo se tak, místo toho automobilka na březnovém ženevském autosalonu teprve představila běžné verze s benzínovými i naftovými motory, zato zajímavé. Uvedení na trh se ale už má blížit…

Nový model Alfa Romeo Giulia, spadající do střední třídy, se představil již v září na frankfurtském autosalonu, ale jen v nejvýkonnější sportovní verzi Quadrifoglio Verde. Běžnější varianty, které dosáhnou větších prodejů a měly by oslovit také flotilové zákazníky, se ukázaly až nyní v Ženevě. Giulia má zpoždění, kvůli kterému jí musela být odepřena i možnost kandidovat do finále evropské ankety Auto roku 2016. Je to již několikáté odložení, původně se nová alfa měla začít prodávat již v roce 2014. Její předchůdce, model 159, se přestal vyrábět v roce 2011…

alfa_romeo_giuliaZnačka Alfa Romeo nechtěla nic ponechat náhodě a vývoj svého stěžejního modelu Giulia, pojmenovaném po výtečném sportovním sedanu vyráběném v šedesátých a sedmdesátých letech, uspěchat. Výsledek by měl stát za všechno to čekání. Nový sedan má dynamický design s dlouhou kapotou, krátkými převisy karoserie a nejdelší rozvor náprav 2820 mm ve třídě, přestože svou délkou 4639 milimetrů patří mezi spíše kompaktnější vozy střední třídy.

Giulia je postavena na nové modulární platformě pro vozy s pohonem zadních nebo všech kol, kterou sdílí s koncernovou značkou Maserati. Automobilka Alfa Romeo se tak vrací ke klasické koncepci pohonu, kterou opustila počátkem devadesátých let s modelem 75, posledním, který měl poháněnou zadní nápravu. Giulia by měla uspokojit náročné řidiče díky vynikajícím jízdním vlastnostem, strmému převodu řízení a vyváženému rozložení hmotnosti vozu na nápravy. Nejtěžší komponenty vozu jsou co možná nejvíce uprostřed. Vpředu je zavěšení dvojitými příčnými rameny, vzadu pro giulii speciálně vyvinutá víceprvková náprava. Novinou je elektromechanický brzdný systém IBS, regulující rozložení brzdné síly, zrychlující reakce na pedál, snižující brzdnou dráhu a eliminující vibrace od zasahujícího protiblokovacího systému ABS.

alfa_romeo_giuliaNový sedan se začne prodávat se čtyřmi novými celohliníkovými motory. Čtyřválcový turbodiesel 2,2 litru bude dostupný ve dvou variantách s výkonem 110 kW a maximálním točivým momentem 380 Nm nebo 132 kW a 450 Nm. Oba agregáty budou spojeny se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou a dostupné pouze s pohonem zadních kol. Benzínový dvoulitr vybavený elektrohydraulickým ovládáním ventilů a přeplňování kompresorem bude mít výkon 147 kW v pěti tisících otáčkách a maximální točivý moment 330 Nm dostupný již od 1750 otáček. Standardně bude spřažen s osmistupňovým automatem.

alfa_romeo_giuliaVrcholem nabídky se stane již na podzim představená, avšak stále nevyráběná nejvýkonnější sportovní verze Quadrifoglio Verde (italsky zelený čtyřlístek), kterou bude pohánět dvojitě přeplňovaný benzínový šestiválec 2,9 litru BiTurbo s výkonem 375 kW a maximálním točivým momentem 600 Nm. Síla se přenáší skrze šestistupňovou manuální převodovku na všechna kola, přičemž systém pohonu je vybaven vektorováním točivého momentu mezi zadními koly. Tato giulia zvládne sprint na 100 km/h za pouhé 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti 307 km/h. Bude tedy rychlejší než například BMW M3… V budoucnu nabídku rozšíří také zatím blíže nespecifikovaný šestiválcový turbodiesel.

Aby měla nová alfa co nejnižší hmotnost, využívá lehké materiály jako karbon, hliník, hliníkové kompozity a plasty.Hnací hřídel je z karbonu, nápravy hliníkové. Nejrychlejší šestiválcová verze Quadrifoglio Verde váží jen 1524 kilogramů, hmotnosti běžnějších variant zatím nebyly zveřejněny.

alfa_romeo_giuliaGiulia má jako správná alfa romeo interiér orientovaný na řidiče a nabídne výběr ze tří výbav. Standardní Giulia, luxusnější Super s koženými potahy sedaček i palubní desky a dřevěným obložením nebo sportovní Quadrifoglio Verde. Standardní výbava bude obsahovat mimi jiné varování na hrozící čelní kolizi a rozpoznání chodců díky radaru a kameře, na výběr bude z mnoha dalších asistenčních, bezpečnostních a multimediálních systémů.

Podle posledních oficiálních informací ze ženevského autosalonu půjde alfu giulia na všech evropských trzích včetně českého objednávat od 15. dubna. O variantě kombi zatím nebyly zveřejněny žádné oficiální informace.

Čtěte také:

Evropským autem roku 2016 je Opel Astra

Fiat ukázal všechny verze modelu Tipo

Studie: ohleduplnost dieselů je nadhodnocena

{gallery}stories/automobil_ve_firme/alfa_romeo_giulia{/gallery}