ZF má zadní nápravu, která by měla zlevnit hybridy
Německý výrobce převodovek a dílů pro automobily, firma ZF, vyvinula nový druh zadní nápravy pro budoucí hybridní a elektrické vozy, která pojme elektromotor a další komponenty. Jejím účelem je nabídnout kombinaci vynikajících jízdních vlastností a kompaktních rozměrů za nízkou cenu.
Nová zadní náprava společnosti ZF dokáže obsáhnout jak elektromotor, tak elektromobily či hybridy používanou jednostupňovou převodovku, diferenciál a případně i systém řízení zadních kol, a to až do úhlu 3 stupňů v obou směrech, do jednoho celku. To se podařilo díky absenci klasických vlečených ramen, které nahradilo prostorově úspornější polonezávislé zavěšení s odděleným uložením tlumičů a pružin, patent firmy, nazvaný mSTARS (Semi-Trailing Arm Rear Suspension). Nápravu půjde přizpůsobit požadavkům automobilek, řešení může být jednodušší a tudíž co nejdostupnější, nebo technicky vyspělejší.
Nové zadní zavěšení společnosti ZF by mělo zlevnit cenu hybridních a elektrických vozů. Údajně je připraveno na výrobu, další krok je tedy na automobilkách. Čím více jich novou nápravu využije, tím se sníží její cena. Podle firmy je její nová náprava modulární, může tak být použita ve vozech všech cenových kategorií, včetně malých.
Čtěte také:
Volkswaqen se připravuje na dobu elektrickou
Automatické brždění odvrátí až 40 procent nárazů
Prototypy autonomních vozů mají tisíce problémů
{gallery}stories/automobil_ve_firme/ZFnaprava{/gallery}