Sady na opravu pneumatik rezervu nenahradí
Chybějící rezervní kolo může být častějším důvodem k přivolání asistenční služby než porucha vozu. Podle aktuální statistiky britské asistenční služby RAC Business si 62 tisíc britských řidičů muselo zavolat asistenci po defektu jen proto, že měli ve voze místo rezervního kola sadu na opravu pneumatik, tedy lepící pěnu a kompresor.
Tento problém se týkal především řidičů služebních vozidel, kterých si přivolalo asistenci šestkrát více než soukromých. Výměna kola se tak stala nejčastějším důvodem k zavolání asistenční služby RAC. Na výjezdech se podílela 24 procenty, takže zhruba každý čtvrtý motorista v nouzi volal asistenci pouze proto, že nemá rezervní kolo a lepící sada mu nepomohla. To je dnes případ devíti z desítky nových automobilů, ve kterých je místo rezervy jen lepící sada. Pro automobilky je to výhodné. Prostor, ve kterém by jinak byla rezerva, mohou započítat do objemu zavazadelníku a dosáhnout tak optimističtějších údajů i nižší hmotnosti vozu, tudíž i nepatrně nižší spotřeby. Navíc povinná výbava nemusí obsahovat hever ani klíč na kola, které také něco stojí.
V Česku nemusejí mít nové automobily rezervní kolo, ať už dojezdové, nebo plnohodnotné, od 15. září roku 2009. Stačí jim souprava na opravu pneumatik. Rezervy se tak staly součástí příplatkové výbavy vozů většiny značek působících na tuzemském trhu. Například všechny modely domácí automobilky Škoda mají v základní výbavě pouze sadu na opravu pneumatik, výjimkou jsou jen akční verze modelu Roomster Trumf. Ani Škoda Yeti, lákající jistými terénními schopnostmi, není implicitně nabízena s rezervou. Sada na opravu pneumatik zacelí jen menší defekty jako například propíchnutí od hřebíku. Proraženou bočnici, kterou může způsobit i neopatrný nájezd na právě frézovanou vozovku, nevyřeší. Pokud je pneumatika poškozená z boku, poškozený ráfek, nebo trhlina větší než 4 milimetry, lepidlo nepomůže. V Česku to není tak hrozné, podle statistiky autoklubů ÚAMK i ABA jde o až druhou nejčastější příčinu, kvůli které motoristé volají takzvané „žluté anděly“. Podle českých autoklubů je stále nejčastějším důvodem kolapsu vozu vybitý akumulátor.