Jede se dál

Škoda Superb Combi

Škoda Superb CombiŠkoda Superb Combi je na našem trhu bezesporu nejoblíbenější manažerský vůz. Po prvním svezení s ním nás nenapadá nic, proč by tomu tak nemělo být i nadále.

O nové generaci Škody Superb toho už bylo i našich stránkách napsáno až dost, přesto jsme se na první svezení a pohled tváří v tvář s novým superbem kombi docela těšili. A je třeba říct, že ne nadarmo. Už první pohled prozradí, že po vizuální stránce je vše v pořádku. Je pravda, že u předchozí generace měl kombík nad liftbackem výrazně navrch, což bylo dáno především kontroverzní podobou zadní partie se systémem Twindoor. U aktuální generace vypadají obě karosářské varianty dobře a díky čistému designu pravděpodobně jen tak nezestárnou.
Škoda Superb Combi

Pokud se podíváme dovnitř, zde se oproti liftbacku pochopitelně nic nemění. Pokud bych musel za každou cenu přijít s nějakým nedostatkem, asi by mi vadilo, že není superb uvnitř ničím jiným, než jen o něco větší octavií. Proti zpracování, použitým materiálům i výslednému dojmu však nelze nic namítat. U VW Passat a Golf je však přechod mezi dvěma třídami přeci jen patrnější.

Škoda Superb CombiCo však dělá kombík kombíkem, to je jeho zavazadlový prostor. A zde rozehrává Superb Combi svoji královskou partii. S mezigeneračním zvětšením objemu na současných 660 litrů se zařadil na samotný vrchol své třídy a zbytek segmentu ponižuje i délkou ložné plochy. Společně s řadou tzv. Simply Clever řešení je navíc zavazadlový prostor velmi praktický a dobře využitelný. Vhod přijde jak síťový program, tak prostorné boční kapsy, háčky na tašky, nebo nadmíru praktické ohybné zarážky se suchým zipem, které usnadní zajištění uložených věcí. Třešničkou na dortu je vyjímatelná svítilna, se kterou si lze pomoct třeba v noci při výměně kola apod. Příjemná je i funkce tzv. virtuálního pedálu sloužícího k otevření pátých dveří kopnutím nohou pod zadním nárazníkem. Užitečná funkce, na kterou je ale potřeba mít ten správný grif.

Škoda Superb CombiPro pohon kombíku slouží totožná paleta pohonných jednotek, jako pro liftback. My jsme si k testu netradičně přizvali benzinový motor 1.4 TSI ACT se systémem odpojování dvou válců. Motor nás nadchl svým kultivovaným projevem a tichým chodem. Jeho devizou je i nízká pořizovací cena a nutno podotknout, že jakkoliv nejde o žádného trhače asfaltu, síla mu určitě nechybí. Během testu jsme se navíc v klidu pohybovali se spotřebou 6,5 l, což není vůbec zlé. A lehký motor vpředu navíc podpoří už tak výborné jízdní vlastnosti vozu, které jsme chválili již při prvním svezení s modelem liftback. Nakonec se tak sluší zmínit ještě příplatek za provedení Combi, který činí u všech výbavových linií 30 000 Kč, tedy necelých 25 000 Kč bez DPH.

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Skoda_Superb_Combi_new{/gallery}